Några minuter över...

...så här på morgonen eftersom jag av misstag tog sovmorgon.
Jag har lab hela dagen så jag hoppas att min labbgrupp inte är jättesura på mig nu. Nu är det inte långt kvar har bara lab resten av veckan sen är det "ledigt" fram till tentan på fredag nästa vecka.
Nej, nu måste jag snart gå till bussen...
Jag kommer ju komma fram när de är klara med hela första delen, det är om jag känner mig labgrupp rätt.
De få som faktiskt läser här få jag be om ursäkt för mitt otroligt tråkiga jag på senaste tiden. Jag har inte mycket tid ledigt just nu. Går jag inte i skolan så jobbar jag och gör jag inte det så umgås jag med nära och kära eller planerar fest.
-Ciao

Världens bästa...

...kortprogram. That's it.

Ett par perfekta...

Kilklack Bon

...kilklackar finner du hos
Bon 'a parte för 549:-
Ett schysst pris för ett par schyssta skor.
Jag har ett par kilklackar med liknande vristrem, de är jättefina men inte så bekväma tyvärr, man får förbereda sig själv men tejp och plåster.

De här med stängd tå ser i alla fall sköna ut och de passar ju till allt!

Ikväll är det...

...inflyttningsfest som gäller! Så snart ska jag ta mig till Stadion och festa med en hel massa från klassen, kul kul!
Vi har skramlat till en något ovanlig inflyttningspresent nämligen lite sexiga underkläder och ätbar massageolja, hehe... Det var ett roligt äventyr igår att köpa allt i alla fall, får hoppas att det blir uppskattat.

Men nu måste jag nog börja fixa mig och bränna en skön skiva med lite rolig musik.
-Ciao

Mer skor till...

Ellos guld
...Tesan!
Ja, för idag dök nämligen de här reaskorna från
Ellos upp också.
Så nu har jag tre par skor att inviga eftersom jag använde guldballerinorna igår.
De här var verkligen guldgula, inte riktigt som på bilden alltså, men det blir ju så men blixt.
Jaja, 159:- var ju inte fy skam.




Jag är en toka...

...för i fredags kom jag hem med tre par skor! Jag har jobbat och varit i skolan en massa så jag har inte haft tid att visa upp dem. Men här kommer de! De guldfärgade "festskorna" spanade jag på för någon vecka sedan, blir fina till en mer uppklädd outfit. Guldballerinorna fastnade jag för direkt och jag kunde inte välja mellan dem så det fick bi båda två, och eftersom det var 3 för 2Wedins så fick även de svarta skorna följa med hem. Happy happy.
Wedins guld 2 Wedinsguld Wedins svarta

Haha...

...gu' va' bra!
Dansens utveckling!

Dags att slå...

Tracy Ross 2Tracy Ross 1 ...klackarna i taket!
Tracey Ross designar en del häftiga skor och har ett enormt sinne för detaljer, kolla bara in klacken på de här skorna. Jag vet inte vem som skulle märka det i och för sig. 565 dollar kostar skorna. Skorna i vårkollektionen är lite safariinspirerade.









Copies are very...

Chloé
...poppis! Eller är det bara jag som tycker att
Din sko har försökt göra en kopia på Chloés underbara Paddingtonskor? Rejäl skillnad i pris är det i alla fall, ett par kostar 380:- och det ett par kostar 3870:-, jag lämnar det till dig att lista ut vilket par som kostar vad.

Hittade en massa...

...fint från Bally.
Bally 1 Bally 2
Fina klackar i kalvskinn, väldigt klassiska. Eller vad sägs om ett par lågskor i bomull och linne.
Bally 3

Pratade om Prima...

...ballerinor tidigare och funderade på om man kunde temporärt fästa siden band att knyta runt fotleden. Nu har jag hittat de perfekta skorna att göra det på! På Ellos kan du fynda dessa för 199:-
Ballerina
Marinblå, beiga, vita och svarta... Skynda fynda!

Blä...

...jag har sjukt ont i huvudet! Jag sitter och äter frukost ska pallra mig till jobbet när som helst. Usch, usch, usch! Jag hade kanske en lite väl stressig dag och kväll igår plus att jag lade huvudet på kudden runt halv tre lite smålullig...
Ikväll blirdet schlagerkväll, längtar, ska blir så kul och träffa lite folk som det var ett tag sedan man träffade.

Trevlig helg!

Imorgon, fredag...

Sverige


...men nej, jag vill inte!
Jag vill ha sol, fint, bra väder.
Inga Det ostadiga vädret fortsätter. Ett regnområde över nordvästra Svealand...

Gah!






Tyskland är...

Brazil...resemålet för alla fotbollsfreaks i sommar. Fotbolls VM är det som gäller. Själv sitter jag hellre i Göteborg och tittar på andra atleter som min familj ska göra, inte jag (tår i ögat).
Nike har passat på att göra en liten kollektion med lack(typ?)skor på en rejäl sula i olika länders färger. Dessa tillhär som ni kanske ser Brasilien. 999 kronor kostar de och du kan köpa dem från Sneakers n' Stuff. Hejar du inte på Brasilien kanske det är något annat lag som faller dig i smaken...

Heja Sverige säger jag!

Nu: Mat

Träskor i alla dess former...

Träskor



...verkar ju vara på ingång. Riktiga träskor är ju så skönt och gå i, kanske inte på stan men hemma eller ute i trädgården, om man hade någon sådan. En färgklick på träskorna bör man så klart också ha!
De här träskorna hittar du inte osökt på
Clogworld som säljer en massa olika tofflor och träskor.
De kostar 59 dollar och är gjorda i Sverige.
Kanske är lite konstigt att beställa svenska skor ifrån Usa?
Svar: Ja.
Söta var de i alla fall, nu behöver man bara en fin trädgård att sköta (läs: njuta av).

Hos träsko-Lasse kan du köpa träskor för billigare peng och från Sverige.








Rosa är färgen som...

Rosa Metallic...ligger lite varmare hjärtat när solen tittar fram. Jag har velat ha ett par skor i den här modellen länge, kanske lite mindre spetsiga, men jag är annars kanske en av få som tycker det är snyggt med spetsiga pumps.
Och varför inte ett par i rosametallic, det har jag inga. Får se till och matcha det på rätt sätt bara, sparsamt med andra ord.
De kommer från
Asos och kostar 474 kronor.
Annars funderar jag på att unna mig de här, så mycket som jag tjatat om röda skor så. De kostar bara 270 kronor, vilket kap.

Tänkte jag kunde tipsa om en till sida med "gröna" skor, en svensk sådan, Blue Turtle.

Digeloo digiley...

DP silver o guld...himlen öppnade sig... Och shit vad det började regna! Och usch så tråkigt med regn. Och när vi ändå håller på och schlagrar oss så kan man ju påpeka att det är schlagerkval ikväll klockan 21.00 på ettan. Det ska jag slötitta på. Av 23 bidrag så går 10 vidare till finalen på lördag.
Jag jobbar hela helgen, fredag till söndag och nästa helg jobbar jag med men då är man i och för sig ledig både torsdag och fredag, härligt!
Ja, tillbaka till skorna, digeloo digiley...när jag går i mina gyllene skor. Det var dit jag ville komma!
Dorothy Perkins har alltid massa söta kläder och skor. De här kommer därifrån. Men jag såg inte dem på Debenhams när jag var där på Megaday. 20 pund kostar de!
Lite Hollywouldstuk nästan.

En prima...

BalettMiss Asos balett

...ballerina. Lite mer ballerinaliknande ballerinor (hehe) finns på lite olika ställen. Miss Selfridge finns ju tyvärr inte kvar i Sverige men de har ett par fina som kostar £50, tyvärr kan man inte köpa dem över internet heller. Det är de svarta. De röda kommer från vår favorit Asos och de kostar bara 243 kronor men de finns bara kvar i storlek 7, not my size...
Jag tycker det är jättefint med små sidenband runt vristen, meds risk att benen ser lite kortare. Äger man ett par enkla ballerinaskor så kan kan kanske temporärt sätta fast ett par sidenband i passande färg och dansa iväg till skolan eller jobbet. Kanske dra av en plie eller liknande.

Man blir lång...

Wedges vs...om man går i de här skorna eller i andra skor som är på tapeten nu. Jag gillar de lila jättemycket. De är lite avslappnat beachiga liksom.. Haha!
De är från Vistoria's Secret och kostar 45 dollar.
Jag har investerat i ett par kilklackar i år, jag hoppas att det blir ett par till i alla fall.











För den väldigt...

...djurvänliga människan finns Vegetarian Shoes i England. De gör skor att ett microfiber material. Så här skriver de på sidan:

...a synthetic Microfibre material used for yachting upholstery. It looked and felt like supple leather, but was 'breathable', unlike other plastics. After some experimenting, I realised that this was what I had been looking for, and Vegetarian Shoes was born.

De skickar skor över hela världen. Så vill du ha ett par skinnskor utan skinn så är det hit du ska vända dig.

Ballerinor är verkligen...

Satin Navy...it-skon just nu. En väldigt bekväm trend, och söt precis som de flesta trender just nu. De här underbart fina satin-klädda skorna skulle sitta fint till... eehr... allt! Tesan vill ha!
Färgen är underbar!
De finns att köpa på Accessorize, vet tyvärr inte om de finns svenska butikerna. De finns att köpa på
Accessorizes nätbutik men de leverar inga varur utanför UK och Irland.
Där kostar de i alla fall 22 pund. Jag får smita in i butiken på biblioteksgatan någon dag.




Prickigt är sötare...

prickenPrickigt...än sött. TIll vår och sommar har jag köpt en prickig klänning. Vill man ha en liten uppiggande prick någon annanstans kanske man ska köpa sig ett par prickiga skor, men vi kanske ska hålla oss till ett prickigt plagg i taget. Asos-ballerinorna kostar bara 244 kronor och till och med innersulan är prickig, då blir man till och med glad när man tar av sig skorna. De svartvita skorna är frn Newport News och kostar 24 dollar. Jag är inte jättefötjust i just den här slip-in modellen men det såg väldigt bra ut för just de här prickiga.
Är det bara jag som får en Minnie Mouse känsla av prickigt, inte på ett negativt sätt?


Idag blev det ingen bloggande förrän nu eftersom jag har haft tenta hela dagen och när jag kom hem stupade jag direkt i sängen och sov, utan att känna mig skyldig. Nu ska jag snart äta och sen ska jag nog titta på Lost och/eller Raggadish!

Äta bör man...

...annars dör man.
Jag har "matpaus" nu. Puh, jag har verkligen suttit och pluggat hela dagen. Hoppas att det ger resultat. Men jag har kvar att göra. Så är det ju alltid.
Nu ska jag passa på attt läsa lite bloggar.

En till liten...

Topshop rosett...söt sko fast förr oss lite större barn. Söt vit ballerina med en färglad prickig rosett.
Rosetter är en hit, som sagt, livar upp det mesta.
De här kommer ifrån
TopShop som alltid har mycket trevliga skor. Om du är student så får du dessutom 10% rabatt när du visar upp ett studentrabattkort. Jippi!

Nej, om ni ursäktar mig så ska jag sjunka in i embryologi och immunologi nu.



Vi låter den här...

Baby blomma...lilla skon muntra upp oss alla. Vissa lyckliga kanske inte behöver uppmuntring idag med jag behöver lite. Jag sitter instängd med min cellbiologi en dag till.

Den här underbart söta barnskon kommer i alla fall ifrån
Ecco, fotens bästa vän. Finns i lite varierande färger också.

Här har hon inte blommor i sitt hår utan blommor på fossingarna.



Let's go wild...

Vilda skor...i sommar! Ok, de här kanske är lite extrema, till och med klacken är leopardmönstrad. Men jag gillar modellen på skon.
De här skorna med lite extra klös i kan du beställa hem från
Fredericks. De skickar hela vägen hit också!
Där kan man fynda rätt billiga skor, men tänk på porto och eventuella tullavgifter. Räkna ut dem här så du inte får en chock när du ska hämta ut paketet på posten.
De här kostar (till och börja med) $29.

Satsa i alla fall på ett par djuriska skor i sommar, en partyhit! Jag har ett par ballerinor från Jerns. Pretty Ballerinas har massa kul.

Tipsigt värre...

Ellos Rea...Ellos har vårrea. Vilket betyder att du kan beställa enkla tygskor för 69 kronor, finns i svart, vitt, blått och rött. Dessutom finns dessa söta ballerinaskorna i silver och guld för endast 159 kronor. Eftersom de här har tagit slut så beställde ett par i guld från Ellos. Hade dessutom 30% rabatt om jag handlade över 200 kronor så jag la till den här, även den på rea 149 kronor.



Okej, bara en till...

Pucci Adidas...gympasko idag!
Adicolor har ett litet galleri med kollektioner indelat i färg (så klart). Helt klart coola skor. Vet inte om man hade vågat använda dem bara. De här står i alla fall högt på önskelistan. Emilio Pucci Adidasskor, shysst! Finns tydligen 5000 par, om jag har förstått det rätt.

Andra riktigt coola skor är Betty Boop, Kermit, Mr Happy, Miss Piggy och Satin








Nu kan du också...

...fixa ett par unika dojjor. Jag har babblat på en hel del om vad alla kända människor har för sig på skofronten. På senaste har det börja komma en del "gör-det-själv" skor. Adidas har t.ex. tagit fram Adicolor som är ett kit med färger, snören och så klart ett par helvita skor. Du kommer garanterat att vara ensam om dina skor och är man duktig på att rita kan det se ut så här eller så här.
Nike har sin sida NikeID där man först kan välja vilken typ av sko man vill ha och sen vilka färger skon ska ha, in på skosnöret till och med. Sedan kan du ha ditt eget namn på skon. Speciellt mycket dyrare än ett par valiga Nikeskor är det inte heller. Ett par vanliga basketskor koster 800-900:- Jag satt och pysslade ihop lite skor då vill pojken också leka och det resulterade i de klart snyggaste, de gröna paret. De rosa skorna är ett par dansskor som  tillhör Rihannas danskollektion. Bilderna går att förstora ↓
 
Nu är det bara att låta fantasin flöda!

Gissa vems...

Mqueen pumaMqueen puma 2...fot det här är!

Surprice, surprice! Det här är Alexander Mcqueens fotavtryck, och du kan köpa det. Han har nämligen designat skor för
Puma och konceptet är anatomiskt. Därför har han låtit sitt eget fotavtryck vara sulan på själva skon.
Så här ser i alla fall några av skisserna ut. Han vill att designen på skon ska påminna om muskler och ådrar, det har han väl lyckats ganska bra med.






En gång i tiden...

Britney Skechers...så fullkomligt älskade jag den här jeanskjolen, jag hade djupa planer på hur jag själv skulle fixa en. Sådan tur att jag inte gjorde det. Den är ju inte så fin i mina ögon, idag.
Britney har alltså också varit skomodell. Hon hade till och med en egen liten samling...
rullskridskor (?)

För övrigt har jag dock inte varit något fan av Skechers skor. De flesta ser så oerhört klumpiga ut. Jag gillar nätta skor. Det är farligt när skor börjar likna något så hemskt som det här!

Om jag hade varit kändis (?) och fick designa skor, vilka skor som helst då hade det nog blivit ett par heta, sköna pumps som drar till sig blickar men absolut inte skrikiga.
Ja, det hade nog blivit något som liknar de här, de är drömmen själv.
Vad säger ni?
Vilka skor hade ni velat designa?





Tentan nalkas...

...så jag är lite frånvarande, men det ska jag ta igen, jag lovar. Har börjat läsa Marian Keyes senaste äntligen, "Å andra sidan". Igår dök ett himlans roligt citat upp, som dessutom passar in rätt bra här.

<Jag går aldrig i lågklackat. Mina skor är så högklackade att ibland när jag kliver ur dem tittar folk förrvirrat omkring och undrar: "Vart tog hon vägen?" och då måste jag säga: "Jag är här nere".>

Böcker är en underbar värld. Tyvärr måste jag sitta med snoken i en
cellbiologibok just nu och inte i en skönlitterär... Men på onsdag är det över och förhoppningsvis går det bra också, då kan jag lägga mig i solen (hoppas jag) och läsa i flera timmar.

Ett par...

Peeptoe sammat...sammetspumps, helst av Pura Lopez har jag drömt om länge. De här pumpsen från Newport news var riktigt fina med peep toe dessutom. Färgen är underbar.
Billiga också, 29 dollar, vilket kap... Men då kommer vi till det eviga problemet med vissa amerikanska webbutiker som oturligt nog inte skickar sina varor till Sverige.
Newport News är en sådan sida. Bebe och Urban Outfitters är två andra. För den som törs finns  det så klart möjligheter.

Mamma hade ett par vinröda pumps en gång i tiden, men de var ett par himla små 37:or så jag hade inte fått på mig dem idag... Eller man vet ju aldrig, hon kanske har kvar dem... Måste undersökas, ska leta igenom hennes garderob i morgon när jag ska äta middag hos dem. Jag kanske kan fynda något annat också.






Va' trevligt...

...att mitt mail dök upp hos Ebba. Ska kila ner till brevlådan nu ;-)

Fler rosetter...

Rosettskor


...åt folket! Eller, till oss flickor i alla fall.
En mycket söt detalj just nu är ju rosetten. Har samlat ihop några rosettskor här i alla möjliga prisklasser, enjoy.




Rosa pumps med rosett, från
Newport News, $34
De svarta pumpsen kommer från Donna Girl och de kan du köpa på Have 2 Have för 398:-
Den blommiga kilklacken är även den från Newport News och kostar $34
Sist men inte minst är den gudomliga skon från Christian Louboutin, för den måste du hosta upp £377.66 men du slipper tullavgifter om du beställer från Net-a-Porter, alltid något!




Rosett är rätt!




Nämen, ser man på...

SkinnKeds... i mitt skåp på jobbet har jag länge haft ett par vita skinnskor som jag fick av mamma som hon i sin tur fick av jobbet som arbetssko.
Har inte använt dem på ett tag men så slog det mig idag när jag tittade ner på dem att det var ett par
Kedsskor. Snacka om att man är blind ibland. De är i alla fall ursköna men jag använder dem inte på jobbet längre så idag tog jag hem dem, ska bara putsa upp dem och byta skosnören sen är de som nya. De är identiska med de på bilden.

Gardenia har inte bara...

Gardenia...fina stövletter. De här skorna finns också i deras kollektion. Jättesöta små kilklacksskor med peep toe.
De färgglada påminner så mycket om ett par skor jag hade (och älskade) när jag var liten, runt sju år. Jag sprang runt i dem hela tiden, ja, då jag inte sprang omkring i mammas eller farmors skor...











Pumps i massor...

...finns det på tradera, och oftast kan du fynda för billig peng.
Svart sammets
kilklack
Pumps med rosett
Klassiskt bruna pumps
Kaxigt lila skor med rosett
Snygga svarta pumps
Bruna pumps
Bruna pumps med kedjedetalj

Bjud på!

Idag blev jag kär...

Saint Tropez...i en klänning och då kan man ju inte bara låta den hänga kvar där! Då fick den följa med mig hem istället så klart. Fyndade den på Debenhams som idag hade Mega Day, 25% på allt. Det är alltid lika kul att fynda på deras Mega Days. Brukar köpa Pilgrimsmycken bland annat, fast på dem är det bara 10%, men ändå.

Klänningen tycker jag har lite "vintagekänsla" och därför matchar jag den med mormors gamla skor (som man inte kan gå i). Som ni kanske ser så är den lite plisserad också, det är fint.
Jag älskar den verkligen.
Märket är Saint Tropez.

Här kommer lite mer bilder:
Skorna, närbild på den söta puffärmen och en bild på överklänningens tyg. Det är en underklänning i siden och de sitter inte ihop med varandra.
 
Det går självklart att förstora upp bilderna.

Jag är gladast i stan, det är inte mitt bankkonto.







Solen valde att...

Stövletter...titta fram lite ändå! Vad glada vi blir. Ska iväg till skolan om ett tag. Nu har inläsningstiden till tentan börjat, hoppas jag kan skärpa mig och vara riktigt duktig. Det är i alla fall lättare nu när det är något intressant vi läser.

Knåpade ihop ett väldigt vårinspirerat stövlettcollage. Stövletterna kan man dra på sig nu när de höga stövlarna är alldeles för varma.
Många bloggare har ju införskaffat sig de nu omtalade
Gardeniastövletterna.
Här ser ni ett par svarta från Pedro Garcia de kostar £207.45 (Net-a-Porter)
De grå (mina favoriter) finns på ASOS, de är på rea nu och kostar bara 203:-, Skynda fynda!
De vita är från Nordstrom och kostar $159.95.
Sist ut har vi de ljusblå-grå stövletterna från Haléns, de kostar 549:-








Rött är hetare...

...än hetast i sommar. "Ett par röda skor är ett måste" enligt Sofi. Och visst är det snyggt med ett par röda skor! Det har jag skrivit om innan. Röda skor finns det ganska gott om, både för den tjocka och den tunna (min) plånboken.
Röda flats

Vill man ha en vardaglig sko utan klack kan man lyxa sig i Marc Jacobs sammetssandal den kostar 335 pund, finns hos Net-a-Porter.
Den klarröda seglarskon hittar du därimot hos Vagabond för en lite billigare penning, nämligen runt 600 kronor.

Som jag sa tidigare så tycker jag att ett par röda sitter snyggt till ett par vita jeans. Det passar såklart till vanliga jeans också.

Röda Heels







Heels är värt att satsa på till fest. Görsnygga pumps från Urban Outitters, 88 dollar och en kilklackssandal från Din Sko för endast 200 spänn, härligt!

Röda pump kan vara värt att satsa på. Riktigt shyssta fynd kan du göra på Ebay eller Tradera.
Tradera har jag spanat väldigt mycket snyggt för låga utropspriser. Lycka till!


Röda Espadrillos



Espadrillos verkar hålla i sig den här sommaren med. Här finns det såklart också alternativ. Antingen lägger man en (halv) månadshyra (2700:-) på ett par fab Louboutin's eller så betalar man hyran och köper sig ett par från Have 2 Have för 198 kronor...
Christians skor köper du hos Net-a-Porter!


Ja, valet är ditt, men det är ju ett måste!
I alla fall om vi ska lita på Sofi...



Att Bebe alltid har...

Bebe Slingback...gudomligt fina klänningar i sin shop har jag vetat länge. De har även ett litet utbud på skor. Jag fastnade för de här bruna fina sling-backskorna med peep toe. Klassiskt uppklätt enligt mig.
Men klacken är lite väl hög för att man ska orka med en bal på slottet kanske.
Det höga modet är ju högt på listan i sommar, det är ju bra om man är kort eller som jag, inte så värst lång. Men man måste ju vänja sig vid klackar och det är rätt uttröttande inte bara för fötterna utan även för ryggen och benen.
Men det är snyggt!


-Vill man vara fin får man lida pin.



I veckans...

...streetstyle hos Eleonore handlar det om vår/sommarskor. Den här gången har även jag skickat in ett bidrag.
sommar1



  • Rosa/aprikos/guldfärgade kilklackar från Vagabond
  • Låga kilklackar från Skopunkten, födelsedagspresent!
  • Seglarinspirerade skor från Wedins, födelsedagspresent!
  • Svarta ballerinor med broderier från Nilson, mina älsklingar




sommar 2




  • Leopardmönstrade ballerinor från Jerns, reafynd!
  • Naturfärgade klackar från Wedins
  • Gamla kilklackar med blomma från Din Sko, Aj så obekväma





Jag är fortfarande...

More Cherries...himla knäpp! Men det är ju så gulligt.
De här passar dessutom asbra ihop med min bikini som jag köpt för säsongen.
Eller hur?!

De kommer i alla fall ifrån Urban Outfitters och kostar 38 dollar.

Va söta de hade varit tillsammans med den här t ex!
Nu ska jag lägga ner det här med körsbär ett tag, promise.


Idag verkar webblogg.se fungera superduper, peppar peppar!










Vad mycket roligare...

060510...det är med kläder när det är varm och skönt ute! Idag var jag somrigt ljus med marinblå detaljer.

←Klicka!
Somnade till när vi satt utomhus och pluggade idag, och sedan på bussen hem, tragiskt.



Känsliga läsare varnas nu...

Idag hade vi utvecklingsbiologilab vilket innebar att vi tittade på kycklingembryon i olika utvecklingsstadier. Mycket intressant. Vi fick själva ta ut embryon ur ägg, väldigt pilligt arbete.
Det häftiga och lite skrämmande var att man efter fyra och fem dagar efter befruktning kunde se hur hjärtat pumpade blodet i den lilla lilla "kroppen".

Jag vill dessutom påpeka att detta inte klassificeras som något djurförsök då det fortfarande handlar om ett embryo och inte ett "djur". Sverige har speciella regler (pdf) utöver EU:s och de är väldigt strikta.





Innan sängen...

...måste jag passa på att tipsa om de här linnena från H&M. Jag beställde två förra veckan och de är jättesköna, synd bara att kampanjen från förra veckan inte gäller nu, nämligen 2 för 100:-. Hade ju dessutom 20% på dyraste och 10% på resterande varor. Så det blev den här koftan som är härligt tunn i en somrig färg. Kan också, medan jag ändå håller på, prisa den här blusen som är hur fin som helst, själv har jag den i den här färgen.

God Natt

Förlåt men, urk!


Små hjärtan...

Blå hjärtan...i blått!
De här underbara skorna kommer från
Urban Outfitters. Det är nästan tur att de inte skickar hit, jag hade varit pank (pankare?) men å så fina skor jag hade haft i garderoben!
Älskar verkligen de små "hjärthålen" längst med kanten.

Klicka för förstorning!
<--

De är på rea också, bara 19.99 dollar. Vilken dröm att glida fram i dessa urgulliga ballerinor.
Lägg märke till de blå-lila hjärtana i själva skon också. Sockersött!

Babies, babies...

...de är ju så söta så man kan äta upp dem. Nästan lika söta är deras små skor. Det är klart att man kanske inte lägger en förmögenhet på barnskor eftersom kidsen växer så snabbt, men man kan alltid sälja dem vidare, det kan jag lova är en stor marknad.
Jag har i alla fall spanat in det sötaste Zappos, de har tonvis med olika märken för de små.

Kanske vill man matcha gullungens skor med sina egna. Många märken gör minimodeller också!
Barn vardag
Converse $24.95
Lacoste $65.95
Vans $34.95

När jag var liten ville jag alltid klä upp mig! De här skorna hade suttit fint.
Barn tjej
Mini guldsling-backs $38.95
Ralph Lauren med trendigt prickigt tyg $35.95
Silversandaler $38.95

Pojkarna måste också vara fina ibland.
Skor pojkar
Urgullig seglarsko från Rockport $58.95
Timberland $53.95
Polo Ralph Lauren tygsko $44.95

Så hittade jag de här söta stövlarna, hade jag ägt dem hade jag velat ha regn hela tiden. ;-)
Alla kostar $34.95
Barnstövlar

Tänkte bara...

Vita klänningen...att jag skulle visa den söta klänningen, eller jag tror det ska vara en blus, det står det på kvittot i alla fall, men den är himla fin som klänning.
Något genomskinlig som ni kanske ser, hehe.

Grillade lite korv vid Edsviken idag, skönt med lite frisk luft. Nu är jag så trött så jag snart stupar. I morgon måste jag börja plugga på allvar.


P.s Va kul det är med så mycket plats på bloggen! D.s












Puh, efter en hel dag...

Rocktjej...i pumps måste mina fötter få vila lite. Nu ska vi nog ta oss ner till Edsbersparken och ligga och smutta i oss solens strålar. Kanske får cellbiologiboken också följa med, det kan behövas i alla fall.
Får se om någon vill grilla med oss till middag också.

Men, jag måste svida om, något mer somrigt och något mer bekvämt för fötterna.


Hoppas solen skiner på er alla!







En lyckad shoppingtur...

...hoppas jag. Idag när solen sken sol starkast begav jag mig hemåt med undantag för ett stopp i centrum. Tvungen att plocka upp lite linsvätska.
Väl i centrum kom jag på att jag skulle kika in på Lindex, ville prova den fina klänningen/blusen som
Shecity (Petra) köpte härom dagen. Köpte den och ett ljusgult väldigt långt linne som jag tänkte man kunde använda som strandklänning, typ. Plockade även upp andra nödvändigheter så som strumpbyxor och deo.
Sedan mötte i alla fall pojken mig och ville ta en sväng till Kista. Okej, inte mig emot.
Jag tittade in på Carlings, framför mig uppenbarade sig tröjan jag suktat efter länge, Amplifiedtröjan med Rolling Stones-tryck. Taget!
Glad skuttade vi vidare och jag köpte ett par vita jeans från Gina tricot och ett långt halsband med blåa träkulor. Sen köpte jag även nya Comodynes-servetter och en hudfärgad BH, bra att ha!
Så nu sitter jag här med lite dåligt samvete, faktiskt ,eftersom Asospaketet också kom idag, med en klänning, ett skärp och en skjorta (+ en ful väst??). Jag fick även hem nya linser och några böcker som jag beställde förra veckan.
Jaja... Det är ju inte synd om stackars mig.

Varför handlar jag alltid så himla mycket när jag väl shoppar?
Då får jag dåligt samvete och alla pengar tar slut på en gång och sen får jag snåla resten av månaden.
Dumburk

Usch...

...så irriterande! MItt ASOS paket kom idag men istället för en ljuvlig klänning fick jag en väst i storlek 42! Gah! Buhu, det som är så omständigt med ASOS-returer.
Så, nu har jag gnällt klart!

Nej, jag måste gnälla lite mer... Det var inget roligt paket!
Antar att jag gnäller vidare för att jag är irriterad på att jag fick fel!

Jag ska göra något roligare nu. Testa lite grejer som jag shoppade idag. Det var i alla fall lyckade saker!

Ja, men gu'...

...så trevligt!!
ASOS har bestämt sig för att förgylla svenska fossingar med deras skor igen.
Tjoho!

...Farligt.

Nu när värmen kommit...

... vad är det då vi ska ha på fötterna?
Jag har plockat ihop lite skor jag tycker känns rätt inför vår och sommar. Självklart finns det massor med fint och nästan allt funkar.

Halleluja för de (oftast) så bekväma ballerinaskorna som är högst på listan i sommar, enligt mig. Och ballerinaskorna kan se ut hur som helst nästan. Blommiga, guldglammiga, vita, svarta eller rosa, det är härligt mode, när man kan variera sig!
Nummer 1
Zebramönstrade (hett!) från
Prettyballerinas €109
Enkla ljusa ballerinaskor med rosett från Via Vai, Jerns 1098 kr
Guldskor från Have 2 Have 398 kr

För den som vill ha lite klack är det väl höga klackar som regerar och då i form som kilklack, kraftigare klack och/eller platå. Det får gärna vara en klack av trä!
nummer 2
Kilklack från Alexander McQueen, Net-a-Porter £349
Platåskor från Delman, Neiman Marcus $335
Träklackar från Michael Kors, Zappos $238

För övrigt kommer var och varannan tjej springa runt i sköna sockersöta seglarskor i sommar. Något som alltid är fint, casual och välanvänt är ett par enkla tygskor, helst i vitt! (OBS, ha inte dem på studentflaket!)
Nummer 3
Seglarsko från Vagabond 600 kr
Vit tygsko från Ellos 149 kr
Vit tygsko med snörning från Keds $40

Happy, happy skosommar!

God morgon...

...nu vankas jobb igen, borde typ gå nu! Men är man seg så är man.
I kväll blir det förhoppningsvis grill, mmm! I solen!

-Ha en underbar dag!

Ok, jag är lite...

Havaianas...knäpp och körsbärstokig!
Så himla gullig tryck/mönster. I love it! Om jag någonsin skulle, såå... Fast någon annan stans.

I alla fall så finns dessa Havaianas hos Shoes.com för $21.99
Tesan vill såklart ha.


Jag ska ju upp imorgon och Pojken kommer nog hem när som helst. Då ska jag pussa ihjäl honom.

Puss på er med, God Natt

Det ska vara...

Kedjeskor...grövre kedjor runt halsen och på väskorna nu, så varför inte matcha med skorna. De här skorna från Zara gör en sexig outfit med den lilla svarta. Grrr...
Har inget emot att äga dem.
799 svenska kostar de, trevligt.

Och filmen var riktigt söt och mysig. Reese, vår lilla favorit.

Hos Gina Tricot hittar du en kedja att pryda höften, eller midjan med. 179:-
Chains
Men, don't overdo it!

Just like heaven...

...eller ja, jag har precis poppat in den i datorn nu. Kom hem från jobbet nyss, smet in och hyrde filmen och köpte lite godis. Jag har också gjort en drink (en svag sådan!) Så nu ska jag sitta och ta det lugnt någon timme sådär, ensam. Pojken är på Akkurat och provar öl, det fick han göra själv, jag är inget ölfan direkt.
Trevlig kväll!

Nu har väl alla...

Seglarskor...redan hittat till Josefssons seglarskor, men det är värt att nämna ändå. För de som inte redan har slagit till på ett par så finns dessa söta för 449:-

Jag hade lugnt valt de navyfärgade, så "äkta". Men jag skuttar nog runt i mina helvita (ja, de som är helvita) i sommar!

Nej, skulle jag kanske till jobbet eller?



Dumma...

...webblogg som strulade så himlans mycket för mig igår! Så det blev inte så mycket bloggande. Kunde inte kommentera i andra bloggar heller.
Nu är det väl helg, eller?
Börjar jobba om 25 minuter och jag jobbar hela helgen också! Men lite helg ska jag väl kunna ha ändå.

Pst! Asos har fått in
Miss Sixty skorna jag skrivit om tidigare.

Mer metallic-färger

VS metallic...på skorna. Inte bara guld. För den som vill ha en sko som syns kan man satsa på denna brun-metallic färgade skon med stor guldrosett. Kostar $110 och finns hos Victoria's secret.
Åå, varför krånglar alla bloggar så himlans för?








Du hittar inte bara...

ClogsDG clogs...undies hos Victoria's Secret. De säljer kläder, smink, smycken och skor också. De här söta "clogsen" med rosett finns att inhandlas på hemsidan.
Träskor ska ju vara hett, eller?

Schyssta nästan lite "Dala"-inspirerade clogs från Dolce & Gabbana, riktigt söta!
Men 515 dollar är inte lika sött...

Victoria's clogs finns för de mer humana priser 79 dollar.


Den mest...

Svart Guld...prisvärda skon just nu är den här urheta från Din Sko. För 340 kronor får du de här fina platåpumpsen med guldkant och peep-toe. Måste absolut provas i alla fall!

Ikväll blir det utgång med några kompisar, får passa på att fira tentan lite.




Pengar är det...

...eviga problemet. Gosh, vad tragisk jag låter. Jag har de senaste dagarna lagt tre beställningar och är sugentvå till, eller ja, kanske tre. Tröjan beställde jag egentligen igår tillsammans med en till Pojken men så funkade det inte av någon konstig anledning...
Jag är störd, med all säkerhet.
Men jag har i alla fall utnyttjat fina rabatter varje gång. Sånt är jag bra på!
Nej, nu måste jag nog sova.

Mönstrat är...

...hett? Pucci kör hårt, men det är ju märket känt för också, fina färgsprakande mönster.
Din sko har fixat till en billig kilklack med sött blommigt tyg, 280:- får du lägga ut för ett par sådana. Pucciklackarna kostar 675... dollar!

Puccimania Mönstrat Dinsko

Tesan...

Manligt

...hissar och dissar festliga skor för pojkarna!
Alla män måste få lite plats i min blogg också! Deras skor har också betydelse, så klart och det finns faktiskt shoeoholics bland det manliga könet också. Jag känner i alla fall en.

Klart att killar kan ha festskor.
Tesan hissar mörkbruna ormskinsmönstrade skor från
Nilson.
Tesan dissar ljust putsade skor med mönsterdetalj från Scorett.


Jag har varit...

Sacha
...sugen på dessa sandaler jättelänge. Har bara lite svårt att bestämma mig för om jag ska satsa på ett par i guld eller i brunt. Annars är jag väldigt sugen på
de här också... Hmm?
De här är i alla fall från Haléns och kostar 349:-
Bronxsandalerna kostar 599:-

Smakråd, någon?

Haha, Pojken är så söt:
"Man vill ju synas, brun är ju alltid, tja... brun helt enkelt."
Så jag antar att guld leder med en röst. ;-)

Vår bästa kompis...

Flätad Ballerina...Mecenatkortet har en del mycket fina erbjudanden. De bjuder på 20% rabatt hos La Redoute, då kan man fynda dessa underbara ballerinaskor för 439:- (549:-)
I fredags uttnyttjade jag en rabatt hos Bokus, fraktfritt!
Nu har man chansen att få ett gratis medlemsskap hos Make up Store som annars kostar 100:-.  Och så får man 10% hos Topshop också!
Ja, att vara student har också sina fördelar.

My sweet...

Silverklackar...lord, jag klarade tentan! Det ska vi fira.
Fira med lite bling-bling kanske? Det är ju rätt
mycket guld nu så varför inte satsa på en silvrig sko till festen.
Gillar verkligen den här festliga skon med paljetter. Ynka $39.90 för ett par festliga dansskor att slå klackarna i taket med.
Tyvärr så kan man inte beställa dem hem hit till Sverige. Men, de är fina att titta på ett tag i alla fall, och så sparar man lite pengar.

Shit, jag klarade verkligen tentan!



Åa, nej...

...inget regn tack! SMHI varnar för regn i morgon, tisdag! Jag vill inte! Jag vill ju inviga mina skor! Efter en helg med riktigt Valborgsfirande och Latinokonsert så börjar vardagen i morgon, med regn verkar det som.

hits