Fyller på.

Prince Charming fyller på med kolhydrater inför resan. Det här är alltså en djuptallrik, en rågad sådan.

Meriterande.


Jag vet inte om jag är duktig på att hålla flera bollar i luften (typ tre samtidigt kanske) men jag är så jäkla bra på att ha mycket papper på bordet. Men nu tar jag semester!

Mattipset.


En rejäl bit färsk lax (specialpris den här veckan på ICA vilket betyder att jag har ätit lax fem gånger redan den här veckan). Täck laxenfilén med teriyakisås, pressad vitlök och sesamfrön. Ungen på 180 grader och in med laxen tills den är 50 grader i mitten. Sjukt gott. Till detta äter vi ris eller nudlar och idag blev det brysselkål också, indränkt i smör. Så jäkla gott. Jag ska bli en morsa som tvingar i mina barn brysselkål och broccoli. Mohahaha!

Trött, tröttare...


Och det var här jag somnade medan jag antecknade under föreläsningen idag. Det kanske syns.

Nedräkningen.

Min hjärna har redan tagit semester. När jag var på arbetsintervju var det nära ögat att jag sa något i stil med:
Varför jag vill jobba här? Det vill jag inte. Jag vill ligga på en strand hela dagarna och dricka paraplydrinkar, det är för mig den mest utvecklande och stimulerande sysselsättningen.

Idag kan jag tänka mig att motivera mig till att ligga i soffan och titta på serier. Sen kanske jag tar en fika med en vän eller två, pratar om resan följt av lite packning och sen kanske ännu ett blogginlägg om resan.

Om du känner dig ensam i jul.


Dream Marrige - Om din dröm är att bossa över en alldeles för ung flicka som har drömmar om att lyckas i ett land långt borta (men det ska du sätta stopp för!)

Nej, usch vad hemsk jag är. Jag ska egentligen inte säga något eftersom mina sysslingar till stor del består av halvthailändare; hälften norrlänsk gubbe, hälften thailänsk flicka.

Day dreaming.

Jag spelar, för Prince Charming (vanligtvis) helt oacceptabel musik, och han sjunger med, dansar och nynnar. Jag har starka misstankar att Prince Charming befinner sig någon annanstans, i en annan tid. På typ Boracay, en vecka framåt i tiden.

They wanna keep you.

Jag har alltid tyckt att Hammarby Sjöstad är lite eerie. Allt ser likadant ut så det är lätt att virra bort sig och gå vilse bland gatorna. Till och med alla människor ser likadana ut. Om du kommer dit så kan du aldrig komma ut igen. Så här såg det ut senast jag var där. Jag lyckades tack och lov att ta mig hem igen.

Som vanligt.


Som vanligt undrar jag hur vi kunde få i oss allt.

Jag är skeptisk.


Big plans.

Prince Charming: Tesan har du några planer nästa vecka, förutom på lördag då när vi ska till Filippinerna...
Tesan: Naa, inte direkt.


Island no 132


Boracay


Malapascua


Siquijor


Panglao


Palawan


Apo Island

Dagens tips.

Här kommer ännu ett tips om hur du får mer plats i tunnelbanan: Gå runt med en död fisk i en påse. Det här fungerar varje gång. Promise!

När räkna lamm inte fungerar.


Tips: Logga ut från Facebook.

Dagens tips.

Detta är dock obeprövat men jag kan tänka mig att folk kommer att flytta sig ett steg eller två i tunnelbanan:
Titta ner i golvet och utbrist (i telefon om du tycker att det är obehagligt att prata för dig själv): Nämen, haha! Det var ju precis här i den här vagnen som jag spydde i lördagsnatt. Jag känner igen mönstret på golvet, vad komiskt!

Ett bonustips (lite mer advanced men beprövat) är detta (med risk för att bli lite väl internt):
Odla en stor burrig
afrofrisyr och låt spindlar bo i ditt hår. Fungerar utmärkt!

Kassako.

Lillprinsen rekommenderade precis en film. Det visade sig att alla dessa killar är med i filmen. Det här betyder alltså att alla tjejer i hela världen kommer att tycka att den här filmen är bra (det spelar faktiskt ingen roll om det skulle mördas bebisar och kattungar i den). Punkt slut.

En fin decembereftermiddag.


Fatta att det är december.

hits