Efterlyses.

Jag kom nyss på att jag satte i två hårspännen i håret tidigare idag. Hmm, nu hittar jag inga hårspännen i mitt hår. Har jag så jäkla mycket hår? Tydligen.
Mitt hår är förresten nyfärgat och mörkt. Sånt jag kan göra när när lönen har trillat in.

Mamma upp i dagen.

Jag börjar ju undra lite vad den där hönan gjorde när "pappa" tupp var på konferens. Eller så har hon varit i Sydafrika i ett och ett halvt år. Bästa.
För er obildade djävlar kan jag berätta att färgen på äggen är beroende av hönans färg och ägg som säljs i affären är inte från hönor som pippat (haha, ordvits!). Ägg är inte hönsaborter som vissa (veganer) hävdar utan mer som hönsmens, tänk på det nästa gång du äter omelett! Sen är jag ju uppvuxen på landet också, hade min egen tupp.


Lika barn leka bäst.

Varför är människor i overall så fula?
Det kanske är en slags märkning av fula människor så vi andra lätt ska känna igen dem på långt håll (och hålla oss borta) och så att de känner igen varandra och på så sätt vet vilka de har chans på liksom. Rätt smart i så fall.
Funderingar på hög nivå.

Inte skulle jag.

Prince Charming och (en lagom sjuk och pank) Tesan var och shoppade lite i lördags. Shoppingen resulterade i en underbart mysig tröja till Prince Charming.
Prince Charming i lördags: Nu får vi se hur lång tid det tar innan du tar över den.
Prince Charming idag: Jaha, det där gick ju fort. Jag sa ju det.

Saker som är bra.

  • Jag är inte fullständigt pank (längre). Woho!
  • Vi fick idag (äntligen!) besked om att vi får betalda vaccinationer till vår studieresa. Woho!
  • Jag vågar knappt skriva det men jag tror att jag har fixat ett ex-jobb till nästa termin. Woho!
  • Jag ska skaka rumpan till grym musik gånger två den här veckan. Woho!
  • Jag har världens snyggaste kille (han är snäll också). Woho!
  • Det var megarabatt på exakt de sakerna jag skulle köpa på Kicks idag. (Löjligt men uppmuntrande och ekonomiskt!) Woho!
Mindre bra:
  • Jag är fortfarande lite sjuk (men då får man extra kramar i och för sig)
  • Jag har sovit skitdåligt i en vecka.
  • Det är askallt här hemma.

Till bara mig.


För första gången på... mycket länge har jag köpt något till mig själv.

Systra mi?

Det kan inte bara vara jag som tycker att Sarah Palin och Titti Schultz är otroligt lika.

I don't like.

Jag sitter och försöker vara duktig eftersom jag inte varit i skolan idag. Har dragit på mig världens osexigaste förkylning. Jag hatar att vara sjukling när det är fredag. På fredagar ska jag vara oförskämt snygg och glad. Jag ska inte ligga i soffan osminkad och röd om snoken med ett kilo snorpapper vid sidan om.
Det var inte det jag skulle skriva utan jag skulle ju berätta om hur duktig jag försöker vara. Jag blir så trött när jag äntligen hittat en bra artikel så kräver de mig på en massa dollars. I give up (42 jävla dollar!). Så nu övar jag in dåliga ursäkter istället:
"Nej tyvärr, jag kan inte redovisa idag, jag hade inte fått min lön när jag googlade i fredags..."

Ett facit att gå efter.

Prince Charming: Du, jag läste den där listan som du länkade till på din blogg.
Tesan: Haha, ja visst är den rolig!
Prince Charming: Jag ska skriva ut den och sätta upp den hemma tror jag.

Vi pratar om den här
listan.

Right on.

Så sant.

En lista för att fördriva tiden.

Nämn något som gjorde dig glad igår: Jag var rätt nere igår men jag blev uppmuntrad av Prince Charming.
Vad gjorde du kl 08.00 imorse: Stog utanför labet och funderade på om jag kommit för tidigt eftersom ingen annan var där. (FYI: Jag var i tid)
Vad gjorde du för 30 min sedan: Kom hem
Det sista du sa högt: Jag är proffs att prata med teven så jag sa säkert något dumt till den.
Det senaste någon sa till dig: Puss puss!
Vad har du druckit idag: Vatten och kaffe
Vad var det senaste du åt: Choklad med Marianne (se tidigare inlägg)
Vad var det senaste du köpte: Lunch igår
Vilken var den senaste filmen du såg: Senaste Batman i helgen
Vad gör dig glad just nu: Att vi ska köpa hem mat ikväll (= ingen matlagning och ingen disk)
Vad ska du göra härnäst: Chilla tills Prince Charming ringer
Längtar du mest efter just nu: Sovmorgon

Alldeles för involverad i The Hills.

Oh my god, gör slut!

Jag är tjej.

Tesan cirka fem år igen, stampar i golvet och tjurar: Jag vill inte plugga! Jag vill ha choklad!
Och så kommer Prince Charming hem igen. Med choklad.

Nu kommer jag ju inte att hinna plugga...

Dilemma.

Vad gör man när man snart är klar med en fyraårig utbildning och kommer på att man vill gå i skolan i fyra och ett halvt år till?

(Edit: Ja, jag skulle gärna plugga hela livet om det var möjligt.)

Två bra och en mindre bra.

När jag gick på gymnasiet hade jag en underbar lärare. Hon kom fram till mig och frågade uppriktigt hur det var med mig, om jag mådde bra. Hon gav mig en andra chans, hon brydde sig verkligen. Stor guldstjärna till denna underbara omtänksamma lärare. (Tipsar mina soon-to-be-lärare-vänner)

En annan guldstjärna går till Kjell & Co personal i Skrapan. Helt underbar och kunnig personal som inte dumföklarar en smått oteknisk (men inte helt!) tjej, utan hjälper trots att det resulterar i att jag inte köper något. Tack!
Sen vill jag utdela en spark i röven till mig själv för att jag är alldeles för stolt, jag måste sluta upp med det.

Måste bara lägga in en snyggare förstabild.


Min helg: Fyra olika tårtor på två dagar.

Och ibland så tänker han faktiskt.

Visst är det bra att ha ett stort lås men ibland måste man tänka också för att få allt att funka som det var tänkt.

Full rulle i mailen.

Jag får så mycket skit i min mailbox (och då har jag ändå avbeställt en massa skit!) så jag slänger mycket utan att ens reflektera över det. För någon dag sedan slängde jag ett mail som förklarade att jag hade vunnit biobiljetter till en premiärvisning. Way to go Tesan! Nu fick jag inte biljetterna eftersom jag inte svarade på vinnarmailet. Nej, jag är inte bitter, jag accepterar att jag är klumpig. (Och så har jag bara väl den vanliga Jag-vinner-aldrig-inställningen.)

Pyssla sig hela vägen i säng.

Som något slags reklamjippogrejs fick Prince Charming en pärlplatta och pärlor i posten idag. Jag tog över direkt.


Jag kommer så att få ligga ikväll.

Det är farligt när det börjar bli mörkt när man stiger upp.

Idag gick jag till skolan i tron om att tröjan jag hade på mig inte var genomskinlig. Tji fick jag när jag såg mig själv i spegeln sent på eftermiddagen (Skulle jag inte ha tvättat tröjan eller vad då?) . Tur att jag sprang runt i lab-rock under halva dagen i alla fall.

Hmm, jag tror (läs: hoppas) att blixten gör det lilla extra.

Egodag part 2.

Då har jag suttit i några timmar och noggrant fixat naglarna. Meditativt.

Sen måste jag bara säga att jag tycker synd om alla
gulliga barn under Halloween, stackars söta småglin (mina i framtiden? Haha!). Ok, den här måste ju vara värst av alla. Nej, jag ångrade mig: Vinnaren!

Idag har jag egodag.

Alltså tycker jag om mitt hår extra mycket idag.

hits