Dagens goda gärning.


Idag kände jag mig lite snäll och hängde matchtröjan högst upp i torkskåpet. Tack sa tröjan. Ingen orsak sa jag, det var ju ett tag sedan du var så där högt upp liksom.

Jag dör.

Här

och här.


Note to self no. sjuttiosexton.

Ställ om klockan på datorn så slipper folk vänta för att jag blir sen.

Say who?


Visst är det underbart att få friend requests från helt och totalt okända (italienska) män som bär solglasögon inomhus? Var är like-knappen?

Note to self no. sjuttiofemton.

Börja kolla upp när tunnelbanorna går. Sluta chansa så slipper folk vänta.

Snövit.


Snart Oktober.


Och det blommar på Djurgården.

Otroligt danssugen.

Men imorgon bitti har jag tenta. Fokusera.

Min kusins grannes hunds brorsas undulats uppfödare.



Vad bra, nu behöver inte jag kommentera om att rånet ägde rum i Västberga.

Dagens dag.

  • Vaknade sjukt sent, har något vagt minne av att jag blev pussad hej då av Prince Charming innan jag hamnade i koma igen
  • Begav mig (lite fint sent) till studentpalatset för att plugga
  • Pluggade med några kursare a.k.a snackade skit om alla andra kursare
  • Åkte hem med inbillningen att jag skulle plugga så fort jag hade ätit lunch
  • Tittat på Oprah och annan dagssänd TV samt slösurfat alldeles för länge
  • Planerar att fortsätta med föregående punkt tills jag ska lyfta på arslet och träffa mamma

Troppan here we come.

Den här är till alla som funderar på att fira jul i St Tropez.

Lycka till.


Dagens trosbekännelse.

Små ljusgröna spetsstring.

Gangster.

Fan, jag trodde aldrig att min tid som gängmedlem skulle bli känd för min nya umgängeskrets. Jag har försökt lägga det där bakom mig länge nu, har ju till och med bytt stadsdel. Nu ligger bilderna på Facebook, shit pommes vad ska jag ta mig till.
Akta er - jag ska cutta den som läckte!

På North P1nk Souljas-tiden

Fransk kokkonst.

Jag har haft en fransyska i ugnen hela kvällen.


De är så jävla jobbiga de där fransktalande baguettetuggande brudarna så jag slängde in henne i ugnen och satte på ugnen på full fräs. Blev jäkla gott. Medan har jag lyssnat på
Alexander.

Kusinbarn på gång?


Huvudbry.

Visst är det jobbigt när någon stackars tonåring kommer fram till dig på stan och försöker preja på dig ett nytt telefonabonnemang, nytt elbolag, skänka pengar hit, skänka pengar dit, köpa ett träd, skaffa ett fadderbarn, donera torktumlarludd och så vidare? Vad gör du då? Tittar i marken och ökar takten, vänder om och går åt andra hållet, låtsaspratar i mobilen, säger hej och skaffar ännu ett fadderbarn kanske? Sen finns det de här "försäljarna" som gör det så himla lätt för en:
"Hej, har du någonsin funderat över vart alla freonkylskåp tog vägen?"
Då kan du glatt svara "nej" och skutta vidare.

Fast nu maler det i huvudet, vart tog de vägen egentligen? Han kanske vet vart alla försvunna strumpor tagit vägen också!

Varning för chicflic.

Fy fan vad vi tjejer är veka, men till och med jag blir rörd av skitstöveln, och jag gillar inte skitstövlar. Äsch, det är det väl ingen som gör men de får en massa tjejer ändå trots deras skitstöveleri. Ja, det är ett ord. Det betyder att en skitstövel gör något riktigt skitstövligt.

Kuriosa: Om du googlar skitstövel så får du upp en bild på Bingo, samma sak händer om du googlar manssvin.

Som jag har längtat.

Hej magkatarr, det var länge sedan!

Här lever vi farligt.

Iphonen har landat i Prince Charmings händer. Så kopplat han in den i min gamla skitdator och tror att det ska gå bra.
Tesan: Oh, vad gör du? Ska du verkligen koppla in din iphone i den där?
Prince Charming: Ja, det är ju bara att föra över.
Tesan: Men nej, det är som att ligga med någon med HIV! Riskey! (Mogiuttal på den alltså!)

Han klarar tentan men jag får blommor?


Idag söker jag jobb.


Har gjort mig söka-jobb-fin. Jag tror att det går bättre då trots att jag bara sitter hemma med datorn i knät.

I fredags gjorde vi drinkar.


Som handen i handsken i en helt sjukt fel storlek.

Aaah, med en magisterexamen i Biomedicin i bakfickan så är det det här jobbet som jag är kvalificerad till på ams.se.
Bitter?

Den här är ju nästan bättre. Nu har jag tyvärr ingen utbildning eller erfarenhet av bilar. Eller ja, jag har ett körkort och jag kan läsa en instruktionsbok. Typ.

Låt oss börja om på nytt.

Jag har ett väldigt bra sätt att visa att jag vill ha nytt porslin i vårt hushåll. När jag blir arg och sur så slår jag sönder saker, väldigt effektivt. Vi blir helt enkelt tvugna att köpa nytt för att det gamla har tagit slut. Jag ser till att bli arg och sur ofta. Jag ska lära sambo att slå sönder saker av ilska också, då har vi snart ett nytt fräscht hem! Aaaah!

If you liked it then you shoulda put a ring on it.

Folk är på. "När kommer ringen?" "När ska du fria då?" "Vad är det där du har på fingret (och pekar på högerhanden)?" och så vidare. Stackars Prince Charming (för folk är mest på honom naturligtvis).

Men nu har det ta mig tusan gått för långt. Idag frågade en underbar söt flicka cirka fem år mig om jag var gift och pekade på min hand. Nej svarade jag då snällt (så snällt jag bara kunde) och plötsligt var hon inte så söt längre. Sedan bad jag om att få sitta vid ett annat bord vid lunchen (det här var alltså ett av barnen på förskolan där jag vikarierar).

Snackis: Svininfluensan

Jag blir så arg på dumma människor. Det här är en kommentar från Alex Schulmans blogg. Min namne oroar sig över att vaccinet innehåller svininfluensa. Galenskaper, vad ska vi ta oss till? Har världens ledare stoppat svininfluensa i vaccinsprutan för att ta död på halva jordens befolkningen? Jävla spånhuvud, vad tror du att ett vaccin innehåller egentligen, liljekonvalj och en baston av vanilj¹?

Härom dagen hörde jag också någon säga följande: "Svininfluensan är som vanlig influensa fast du kan dö av den." Ja, vilken tur att alla andra influensor inte är dödliga, då skulle ju säkert över 1000 personer i Sverige dö varje år av den årliga influensan². Pucko.

Nej, jag är inte upprörd jag har bara läst medicin alldeles för länge.

Jag har länkat till svenssonsidor.

hits