Rosa, en färg att älska

image735
Hur underbart är inte det här kitet från Barry M? Går att shoppa på Asos. Vågar mig inte riktigt på knallrosa läppar men det hade ju varit coolt. Rosa naglar har jag nästan varje dag i alla fall. 119 kronor får du ge för kitet och 20% rabatt med koden: 1B5C077B3AC2

Armbandet

Idag fick jag ett litet paket i brevlådan, armbandet från Cocoo. Det är verkligen superfint! Jag är så nöjd. Jag valde det i silver. Haha, lite rolig bild då man ser spegelbild av kameran och min hand...
image734

La Redoute Rea

image733
La Redoute kan man nu fynda riktigt rejält, upp till 70% rabatt. Jag stoppade en massa saker i kundkorgen men tog bort allt innan jag skickade iväg beställningen. Mycket skulle ta en evighet att få, i juli! Men den här svarta kjolen ska jag ha i alla fall. Har tittat på den innan, funderade på om jag skulle ta en rosa också... Får se om den är lika fin i verkligheten.

Hoppat ur myskläderna

image729Nu har jag svidat om. Istället för sköna pluggkläder har jag nu bytt om till något mer socialt accepterat.
En mer nertonad och mörkblå klädsel idag för att smälta in i det grådaskiga utomhus, blä.

Blus från H&M och R&R jeans
Mina silverskor får lysa upp vardagen idag. Jag har inte fått så mycket pluggande gjort idag, tråkigt nog men jag har i alla fall åstadkommit lite, alltid något! Jag har fortfarande tre dagar på mig.
Äsch, jag kände mig så dassig så jag drog på mig en ljusgul blus istället!
Nu sticker jag. Ciao!


Vita jeans

image728






Testade mina vita jeans som jag köpte förra året på Gina tricot. De sitter som ett smäck. Då kan man använda dem i sommar med. Jag tycker att vita jeans är supersnyggt. Snyggt att matcha till starka färger, skor, smycken, topp och så vidare. de passar ju super till mina snygga
Vagabondskor.

I morse missade jag min tvättid men det gör inget. Jag orkade helt enkelt inte att ta mig upp och sortera all tvätt vid 6.30. Men jag har i alla fall varit lite duktig och pluggat. Jag ska snart fortsätta igen.
Sen vid sextiden ska jag åka iväg och träffa mi familia så ska vi mysa på bio. Det var ett tag sedan jag var på bio och jag älskar verkligen bio så det ska bli kul.








En morsdag senare...

image727
Det var mysigt att träffa familjen lite och så hann jag sy dit en ny dragkedja på min klänning. Imorgon ska hela familjen på bio som en morsdagspresent. Vi ska se Blades of glory, hoppas att den är så rolig som alla säger. Nu börjar dessutom en intensiv pluggvecka, tack och lov den sista för den här terminen.

Puh

image726



Efter en hel dag städning är jag nu nyduschad, sitter med lite middag framför mig och ska snart iväg till mamma och pappa.
Igår var jag och N med flera på tentapub på KTH, rktigt trevligt. Skönt att man fick skjuts hem sen också, thx darl.

Kram till alla mammor där ute!






Rosa skor part 2

image725
Dessa tygskor från Wedins har jag spanat på ett tag så nu när det var 20% rabatt så slog jag till. Sista dagen för rabatten imorgon så passa på!

Ojes, löning

Den 25:e maj är inte studentens bästa dag. Vi får nämligen bara ett halvt studielån... Nu får vi inga pengar förrän i augusti. Tur hade jag som fick min semesterersättning från förra året i en klumpsumma idag. Nu kanske jag klarar mig fram till nästa löning och lite längre eftersom jag inte har kunnat jobba så mycket i maj heller.

Efter skolan så träffade jag upp E i stan, vi tog en sväng till outleten på gärdet och ja det blev lite shopping faktiskt. Fastnade för ett par skor från Friis & Company som andades lite vintage med stora härliga "diamanter". Det blev även en väska i härlig turkos färg.
Efter outleten tog vi en runda i stan. På Topshop fyndade jag "the linne" i världens finaste färg!
image722
Bling-bling-shoes
image723
Har inte tagit bort plasten på handtaget än, finns även ett längre axelband att byta till.
image724
Topshoplinnet

Bags

image721
Finns en hel del fina väskor nu, i alla dess prisklasser. Jag är väl ingen väskperson egentligen men jag har mina favoriter i garderoben. Snygga väskor just nu:
Silver från Wedins
Ljusbrun från Chloé
Ljusbrun från Wedins
Rosa från Topshop
Blå från Asos
Guld från Ellos
Grön från H&M

Bling-bling

image720Jag tog en sväng till centrum för att köpa present åt min bror som fyller år nästa vecka. Köpte även en ring från I.Me.My. Det är egentligen tre ringar, två stycken med mörkare stenar och en i mitten med ljusa stenar. Den kostade 98 kronor och sedan fick jag dessutom 10% rabatt på både presenten och ringen eftersom jag hade medlemskort på Guldfynd.
Sedan blev det en promenad hem! Duktig.

Rabatter, härliga rabatter

image719
Så här såg det ut i ett mail jag fick av Wedins idag. Trevligt säger jag! Erbjudandet gäller från och med idag till och med på söndag. Glöm inte bonuskortet.
Idag började även en kupong från H&M att gälla. 20% på byxor och jeans. Supertrevligt! Dags att gräva fram den.

Dagens!

image717Denna sommardag till ära bär jag kjol. Det har varit helt underbart varmt ute idag. Jippi!
jag har på mig ett enkelt svart linne från H&M, pennkjol från La Redoute, kofta (Jag är verkligen förälskad i färgen på den här koftan) från någon butik i Holland, halsband (se andra bilen också) från H&M och skorna kommer från Skopunkten.
Nu åker nog gympaskorna på ändå, för en liten promenad i solen. Om jag orkar resa mig upp ur soffan...


(förstora!)










Some piffing

image716
En enkel svart outfit piffar man lätt upp nu med starka färger som accessoarer. En svart enkel klänning från Mango tillsammans med en mer dressad trekvartskavaj från H&M. Till det min nya favoritväska från Asos och ett starkt rosa armband från H&M. En sådan här outfit kan man variera i all oändlighet med olika accessoarer. Självklart kan man matcha med ett par skor i en starkt färg eller bara ett par enkla svarta eller varför i någon metallicfärg.

Orkar inget mer idag

image715
Idag är jag trött! Tog en liten promenad efter skolan med kameran i högsta hugg. Jag älskar närbilder, kanske märks, en söt liten humla. Trevlig kväll gott folk.

Smaken är som baken

Det var delade meningar om skorna. Själv måste jag erkänna att jag tycker de är gräsliga. Det är ju liksom "korktryck" på hela skon. Själva modellen var fin men mönstret var bläää. Nu har jag sagt min mening!

Umbrella


Gillar verkligen den här videon. Enjoy.

Bra eller Anus?

image714
447:- från Asos

Them Pinky Shoes

image713
De fanns kvar så därför är de nu mina! Har letat efter ett par rosa pumps ett tag men inte hittat de perfekta, men här är de och jag är så glad. De är lite mörkare i verkligheten. Kommer bli snygga till stuprör och kanske till en och en annan klänning.
image712

Nylackad

image711
Det blev La Paz. Älskar den färgen!

Mitt Asospaket

La ju en beställning innan jag åkte iväg till Holland och paketet kom medans jag var borta. Det var den fina klänningen från Asos. Med den följde ett läppglans och ett bronzingpuder.
image703
Crappigt ljus men underbar klänning
image709
Söta detaljer
image710
Sötaste fickorna
image708
B-Sting från Lizzie och bronzing också från Lizzie.
Tyvärr så kärvade dragkedjan i sidan på klänningen och det ser nu ut som den är beyond saving. Jag måste helt enkelt byta ut den. Jobbigt värre. Jag vägrar skicka tillbaka den för att det har bara krånglat innan. Men att byta den kan ju inte vara så svårt.

The shopping

Här är min Hollandsshopping. Det fanns en massa roliga affärer med accessoarer en massa billiga skoaffärer och en hel del klädaffärer med roliga kläder. Vi shoppade i Amsterdam och sedan i Leiden. Tyvärr hann vi inte ta en sväng i Utrecht eftersom vi sov till halv tre på lördagen. Haha!
image702
Söta små jordgubbsörhängen, kunde inte motstå dem.
image704
Ceriserosa partyväska, endast ?4!
image705
Turkos kofta, ?15
image706
Turkos blus ?15
image707
Knallit plastarmband.
Sedan köpte jag olivolja och balsamvinäger i världens mysigaste butik till F, han gillar matlagning. Mamma och pappa får lite choklad när jag träffar dem nästa gång.

Jävla spamskit

Nu väljer jag att godkänna alla kommentarer ett tag. På senaste tiden har det varit alldeles för mycket spam, jag orkar inte!!
Förhoppningsvis kan jag ta bort det senare.

Jag är hemma!

Jag är hemma igen och jag har haft det så himla himla bra. Det har varit så kul och jag vill redan åka tillbaka! Vi flängde fram och tillbaka mellan olika städer och bodde hos N's syrra me pojkvän och hos C, min klasskompis. Lite festande i Amsterdam, en del shopping och 80-talsfest!
Vi hann se Amsterdam, Leiden och Utrecht. Ganska bra på fyra dagar.
image697
Riktigt turistiga i Amsterdam
image698
Glasspaus i shoppandet i Leiden
image699
Club 11 i Amsterdam, en riktig Trance- och Houseklubb med bästa utsikten från 11:e våningen!
image700
80-talssminkad cyklandes i Leiden
image701
80-tals brudar på fest i Leiden

Holland, nu kommer vi!

image696Om 10 minuter så åker vi iväg och hämtar N, in till Cantralen och sen tar vi bussen till Skavsta.
Nu kommer jag befinna mig i Holland fram till och med Söndag. Så ha överseende med den oaktiva bloggen.

Det ska bli så himla roligt. Vi ska hälsa på N:s syrra och pojkvän och sedan alla mina klasskompisar som är där på utbyte.

Ha en riktig trevlig Kristi Himmelsfärd!
Kram

Hösten är på väg


Nu har jag gjort min beställning ur höstens H&M katalog. Det blev dessa fyra plagg. Det är ju lite deprimerande att redan tänka på hösten men kläderna kommer ju inte förrän i början på augusti och alla de här plaggen funkar precis lika bra på sommaren.
Nu måste jag sätta igång att packa på allvar. Känner mig alldeles för slapp.

Lycka: ett par skor

image691

Ibland letar man och letar efter en speciell sak men man hittar den aldrig. Men så plötsligt hittar man den och lyckan är total. Men just i denna lyckliga stund får man är örfil av visakortet. Spara flicka lilla, spara!
Om de finns kvar efter Holland är de mina! Cericerosa pumps med precis rätt nyans och perfekt klack. Och rätt pris. Och liten peep-toe. Och och och. Snygga som fan.
(Ursäkta den suckiga kvaliteten, mobilbild you know)



Mera Metallic

image690
Din Sko har gjort om din hemsida och den funkar utmärkt! En hel del nytt fanns det där också. Jag tycker att de här skorna är coola. Härliga färger och en liten kilklack. Sen är vi ju alla ett fan av Din Skos billiga priser.

Idag är det packa som gäller. Råkade ta lite för lång sovmorgon idag och missade en timme av tvättiden men jag hinner tvätta i alla fall men det blir värre med torkningen. Det löser sig!
Det känns helt overkligt att vi faktiskt ska åka imorgon. Liten komihåglista till mig själv:
  • Tvätta
  • Handla saker till C
  • Hämta sommarschemat (fasiken, jag glömde! Whatever!)
  • Skicka Traderapaket
  • Packa!
  • Köpa batterier till kameran!

Mitt-i-natten-lista

Antal...
... gånger du vart kär: En gång sådär riktigt kär
... gånger ditt hjärta brustit: en gång men vi har plåstrat ihop mitt hjärta igen
... hjärtan brustet på grund av dig: Jag vet inte... : /
... tjejer du kysst: Jag har tappat räkningen!
... gånger ditt namn varit med i tidningen: Ett par gånger
... ärr du har på kroppen: Ett på hakan och sen har jag några på armarna (arbetsskador)
... vad har du gjort idag: Skolat, shoppat ätit onyttig panpizza och letat frenetiskt efter mitt pass.
... var det kul: Ja, iaf när jag äntligen hittade mitt pass
... brukar du svära mycket: Ja fan.
... när stiger du upp på morgonen: mellan sju och halv åtta, jag är snabbast i världen.
... gillar du att slåss:
... vad har du på dig: Inget, haha
... vad ska du göra ikväll: Sova snart
... vad är du allergisk mot: Vad är jag inte allergisk mot?
... använder du hårspray: När jag lockar håret
... kan du stå på händer: Inte längre tror jag... : /
... salt eller socker: Socker fast gärna saltlakrits i och för sig
... gillar du ketchup: Nä. Bara senap
... kan du sjunga: Haha, jag gör det ändå.
... land du vill besöka: En massa länder!

Snodde den från
Kerstin.

Köpen

Här kommer sanningen. Nog för att jag gärna velat köpa alla fyra (+linnet). Många verkade ha fastnat för den första klänningen. Men den blev det inte. Utan det blev dessa två:
image687
Så kul med en riktigt färgstark klänning! (Det är som vanligt så att den är finare i verkligheten, svårt att fånga den härliga färgen med toabelysning)
image688
Svart är ju alltid svårt att fota. Den har små veck precis under bysten (syns bättre här), är djupt urringad med en massa fina dekorationer. image621 Till vardags blir det såklart något under.
image689
Den fina urringningen, tyget alltså!
(Hej, det här är mina tuttar liksom)

Klänningsfrossa

H&M hade de fått in en del nytt och det fanns en massa fina klänningar och så kikade jag lite på Kyliegrejerna men det var inget för mig. Jag provade dessa plagg och två följde med hem i påsen (kunde nog ha tagit allt egentligen)
image681
Söt klänning med spets
image682
image684
Skön klänning med fin ringning både bak och fram
image683
Söt klänning i härlig färg
image685
Svart klänning med spetsdetaljer i urringningen
image686
Randigt linne med stora fickor

Så, vilka fick jag då med mig hem? Vilka tror ni?
Svaret plus bättre bilder (dessa är tagna med mobilen) kommer senare ;-)

Sånt där man "måste" ha

Stannade till i centrum för att köpa linsvätska, schampoo, deo och sånt som är bra att ha när man ska resa. Det råkade följa med lite andra grejer också... Fortsättning följer.
image679
Köpte ett tandborstfodral på H&M i guld. F utbrister: Haha, vad tror du folk kommer tro att det där är?! Haha!
image680
Sen köpte jag ett neonoranget armband på Kicks (väldigt viktigt inför resan, NOT) Supersvårt att få färgerna att stämma på kortet men den här bilden var rätt ok.

En bild säger mer än tusen ord

image678
Kollade precis igenom mina mobilbilder och hittade en ganska bra bild från Beyoncékonserten. Jag vill dit igen!

Det var länge sedan

Oj, nu har jag verkligen försummat bloggen. Har inte skrivit på två hela dagar! Har bara suttit på Facebook, haha! Nu sitter jag i skolan och väntar på ett seminarium, sen är jag ledig!
I övermorgon åker jag till Holland, det ska bli så himla kul. Ikväll ska jag hitta på något kul att blogga om.
-ciao

Lika som bär

image677
Vitrysske Koldun som tävlar imorgon i Eurovision har blivit beskriven som en manlig kopia av prinsessan Diana. Ja, vad ska jag säga, de är ju lika. Kolla in videon också, även där är han lik henne.
Vad tycker du, är de lika?

Plötsligt händer det

Så skickade jag iväg en beställning, det var den första på väldigt länge faktiskt om man inte räknar med böckerna jag beställde. Jag har blivit så duktig. Vad jag beställde? Det får ni se sen när det kommer...
Det blir lätt så här när man sitter hemma, har tråkigt och känner sig sjuklig. Känner mig faktiskt mycket bättre nu i alla fall och ser fram emot en lugn och skön singelkväll här hemma. (Jag tar igen det imorgon!)

Simple as that

image676
Vilken sommarmysig klänning från Asos, med söta fickor. Jag är en sucker för fickor. Silver är det rätta, väskan från Indiska är världens kap, 199:-! Sandalerna från Asos är även de ett kap. För att det inte ska bli silveröverdos så matchar vi outfiten med ett träarmband från H&M och ett OPI lack i färgen Teal of the crows come home.

En favorit



Är hemma idag och försöker bli frisk. Så kommer en av mina favoriter på MTV, visste inte ens att de hade fixa ihop en video till den här än mindre att de spelade den på MTV. Freemasons är grym.

Baddräkter

image675
Hos Laredoute finns en hel uppsjö av baddräkter. Jag vågar mig nog inte på en en det är grymt snyggt. Nu kan man dessutom fynda med 30% rabatt med koden 71141.

Ska du köpa eller har du redan köpt en baddräkt i år?

Bästa Botemedlet

Efter duggan imorse så gick vi några till St Eriksplan, satte oss i solen och fikade. Så himla mysigt. Sen vandrade vi till Västermalmsgallerian. Där blev det armbandsshopping på H&M och klänningsshopping på Indiska. Bästa botemedlet mot snuvig näsa, eller vad säger ni? Var himla nära att slå till på de här skorna från Scorett också, de var till och med nedsatt i pris. Men jag håller i pengarna till Holland istället, man vet inte vad som dyker upp där nere. De var himlans fina i all fall.
image672
Ceriserosa armband från H&M. Mycket knalligare färg i verkligheten.
image673
Ljusgul klänning från Indiska. Mitt förkylda ansikte besparar jag er ifrån.
image674
Superfina skor från Scorett. Ska jag köpa dem ändå?

Utmanad (igen)

Samunia utmanade mig. Har redan gjort den här utmaningen innan men kanske kan jag komma på fler knäppa saker. Det återstår att se...
REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir tagen ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet.

(Slutligen väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit tagna och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.)

  • Jag sjunger hela tiden! Det är en pain in the ass att åka bil med mig för jag sjunger med i allt som spelas på radion/CDn.
  • Jag har blivit ombedd att rita en killes tatuering men jag vågade inte.
  • Jag måste alltid ha dricksglaset till höger om min tallrik annars kan jag inte äta. Det ä rnog den värsta tvångstanken jag har.
  • Jag skrattar pinsamt mycket åt mig själv (men jag är ju så himla rolig! Hahahahaha!)
  • Nej, jag vet inte hur många par skor jag har och jag pallar inte att räkna dem heller.
  • Jag börjar typ känna mig gammal... Haha! Jo, men ibland faktiskt.

Slutligen så skickar jag utmaningen vidare till den som vill och har lust. Lämna gärna en kommentar så får jag läsa om dina egenheter.

Panik-pluggar-Tesan

Igår hade jag mitt rutinenliga dagen-innan-dugga-panik-plugg så därför uteblev bloggandet. Det lönade sig i alla fall för det gick bra och jag blev godkänd. Nu ska jag se till att vila ut lite. Jag är dundersnuvig!

H&M all the way

image670
image671
Vi kan ju låtsas att jag är så här pigg och glad. Idag var halsen ännu värre men jag tog mig till skolan... Och hem. Det var en stor olycka på E4:an så jag fick spendera en hel massa mer tid på bussen än vad jag ville och brukar. Hela vägen var avstängd vid Järva krog.


Hela jag skriker H&M (jag borde få sponsringspengar idag). Silverballerinor, jeans, linne, skjorta, BH, trosa, hårsnodd. Haha!
Örhängena är dock från Pilgrim (där rök sponsringspengarna).



Bored

Springer ut genom dörren med frukostmackan i handen. Så möts jag av F och han erbjuder skjuts, trevligt! Så då kom jag 50 minuter för tidigt till skolan istället. Snacka om att det är skillnad mellan att åka buss och få skjuts. Så nu har jag suttit och knappat på en dator i snart en halvtimme... Det börjar bli lite långdraget. Endast två timmar i skolan idag men nämnde jag att jag måste råplugga?? Urk!

Ditt namn säger mycket.

A: You like to drink.
B: Everyone wants you.
C: You are really silly.
D: You like to drink.
E: Damn good kisser.
F: You are dead sexy.
G: You never let people tell you what to do.
H: You have a very good personality and looks.
I: You are great in bed
J: People adore you.
K: You're wild and crazy.
L: Everyone loves you.
M: Best kisser ever.
N: You can keep secrets.
O: Awesome kisser.
P: You are popular with all types of people.
Q: You are a hypocrite.
R: Fucking crazy.
S: Easy to fall in love with.
T: You're loyal to those you love.
U: You really like to chill.
V: You are not judgemental.
W: You are very broad minded.
X: Your very good at work/school.
Y: Best girlfriend/boyfriend anyone could ever ask for.
Z: Always ready.

So, this is me:
T: You're loyal to those you love.
E: Damn good kisser.
R: Fucking crazy.
E: Damn good kisser.
S: Easy to fall in love with.

mitt godis

image669Idag spelar de här hallonen rollen som mitt godis. Färska hallon som en lite nyttigare dessert i mitt nya nyttiga liv. Haha. Hoppas att folk förstår att jag var ironisk i det förra inlägget, jag anser mig själv inte vara småfet, kanske mikrofet, nanofet eller nåt. Hahaha!

Bloggen: Tesans mest oseriösa sida.

Jaja, hallon är i alla fall sjukt gott. Mums filibabba.



Dagens lite krassliga

image667
Moi! Nya toppen från Indiska och nya jeansen från H&M. Och vet du vad, jag skiter i att folk med höfter inte ska ha stuprör, i like it, på alla kroppar. Even mine. Dock ser jag lite smått höggravid ut, så för att ta kål på det ryktet så NO jag är bara lite småfet (och så är toppen lite utställd) Haha...
Skorna är mina
älsklingar från Wedins i skinn. Halsbandet en annan älskling från Ms Bijoux (som alla vet by know).
image668
Nu känns det verkligen som om jag håller på att bli sjuk. Inte bra.

Sunny days

Idag var jag då ledig, har inte gjort många knop! Vid fem befann vi oss i Sundbyberg för att se Corpus Karrolina, herrspexet på KI. Det var superkul! Imorgon måste jag börja panikplugga! Ciao
image666
Tesan på väg till Sumpan i sin nya
klänning!

Min favorit

image665
Folk kanske har missat att korall är favoriten just nu hos mig. Så för att påminna om detta så komponerade jag ihop det här kollaget men en underbar sommarklänning från Asos. Sommarfräscht matchat med ett par sandaler från Michael, Michael Kors, en vävväska från H&M armband från Dazzling och läskande läppglans från Laura Mercier.

Fasiken, jag måste börja jobba ännu mer om jag ska kunna köpa allt jag vill ha, haha! Fast om jag jobbar mer så drar de in på CSN så det tar ut varandra. Hey, jag måste vara ledig lite också, te.x imorgon!

Röda små bär

image664Här ligger jag i sängen, med datorn i knät, nya H&M katalogen inför hösten och färska jordgubbar. Mmm, lediga fredagskväll!
Det är då sagt att jag och sambon ska hitta på något mysigt eftersom han åker till Gotland nästa helg och sedan är det jag som sticker iväg till Holland. Vi får se vad det blir, en bio kanske.

Vad ska du göra?

Av någon anledning så kan jag inte läsa alla kommentarer här på bloggen men jag har läst alla på min inloggningssida i alla fall, tack alla söta!

Magic

Jamensåklart, heltunderbart

Så till slut

image663
Så blev det till slut!
Nu måste jag springa!!!!

Färgglada fossingar

image662Passade på att fixa fötterna lite och målade tånaglarna med lite uppmuntande färg. Milky och Samoa från Mavala.
Usch, vad jag har tråkigt. Har väl egentligen femtioelva andra grejer att göra men jag orkar inte! Men jag hinner (och orkar) väl förhoppningsvis röja upp lite i köket innan jag åker iväg.



Så gammal är jag

You Are 23 Years Old

Under 12: You are a kid at heart. You still have an optimistic life view - and you look at the world with awe.

13-19: You are a teenager at heart. You question authority and are still trying to find your place in this world.

20-29: You are a twentysomething at heart. You feel excited about what's to come... love, work, and new experiences.

30-39: You are a thirtysomething at heart. You've had a taste of success and true love, but you want more!

40+: You are a mature adult. You've been through most of the ups and downs of life already. Now you get to sit back and relax.
What Age Do You Act?
Jag blev ett år äldre än vad jag är på riktigt, känns ju som jag ligger i fas, haha!

Lite av idag

image661
image660Nu är det så varmt i lägenheten så går endast iklädd Gina Tricot topen, men den är lång så den funkar nästan om klänning. Okej, jag har inte skorna på mig men det såg lite bättre ut på bild.

Just nu finns det inget roligare än Martha på teve, så jag läser lite bloggar istället. Borde väl gå ut och ta lite luft men jag är så rädd för att jag ska bli ännu tröttare och dåsigare av det.
Idag kom ny härlig läsning! Så nu blir bussresan till skolan mycket roligare. Jippi!

Sitter och funderar på vad man ska ha på sig ikväll... Sköna skor är ett som är säkert i alla fall, vi har ståplatser så man får stå upp väldigt länge.

Zombie!

Idag kom jag inte upp ur sängen, alls! Jag känner mig helt nerklubbad. Jag antar att det är på grund av alla antihistaminer som jag käkar tillsammans med att de allergitabletter jag tar inte verkar fungera så bra. Som tur var så var den första föreläsningen inställd, så jag missade inget i alla fall.
Ska köpa lite Kestine och sedan ladda inför ikväll.
image659

Ring the alarm

image658
En liten Beyonce-outfit får det bli. Glitter och glamour med paljettklänning från Asos, silversandaletter från Have2Have. Stora strasscreoler från H&M, glittersmink från Too Faced och bronzer från Cherriflip. Jag längtar verkligen till imorgon! Det är så sjukt kul att gå på konserter.

Creoler

Idag tog jag en blåsig promenad efter skolan och köpte mig ett par jeans (äntligen). Det blev ett par fit sqin från H&M. I like. Köpte även ett par stora silver creoler, måste ju ladda inför imorgon med stora örhängen. Hihi. Sen blev det lite sminkshopping inne på Kicks medans jag väntade på min skjuts. Concealer, nagellack och läppglans. Nagellacket Milky är perfekt att ha som bas under ett mer pärlemorfärgat nagellack som inte täcker så bra, t.ex. Samoa.


Brunis

Åh, jag måste blir brun! Åh, jag måste ha! Åh, värsta cool!
Åh, jag måste försöka spara pengar. Holland, en sommar utan CSN!

10 Snabba

1. Vad åt du till frukost idag?
Vaniljyoghurt med müsli, smörgås med mortadella.
2. Vad åt du till middag idag?
Ska äta svamprisotto och kalvfilé och sen mumsig gino till efterrätt.
3. När fick du en kyss senast?
Alldeles nyss
4. När stötte någon på dig senast?
I lördags kanske... Haha!
5. Vad gör du helst en vardag?
Är betalt ledig  =)
6. Vad är det första du kollar in hos en av det motsatta könet?
Jag vet itne, tittar inte så noga...
7. Hur tror du att ditt liv ser ut om 5 år?
Antingen så står jag i lab o doktorerar eller så står jag i lab och jobbar.
8. Hur perfekt är ditt liv nu?
Om det inte vore för att jag var så seg och hungrig så är det nog rätt bra.
9. Vad har du på dig för kläder nu?
Dieseljeans, mintgrön top från H&M och en svart cardigan.
10. Har du svarat helt ärligt på dessa frågor?
Jamensåklart

hits