Sweet.

Sitter och tittar lite på A lot like Love och den är så söt så jag blir alldeles kär i magen, sen kommer jag på att jag har världens finaste kille och då blir jag ännu mer kär i magen. Om han bara kunde sluta prata i telefonen.
Fan vad mysig man blir efter en hel dag på skidor.

Jomenvisst.


Note to self no. trehundrafemtiofem.

Häng inte över toaletten när toalettlocket är uppfält samtidigt som du pratar, samtidigt som du stoppar ett p-piller i munnen. Risken är överhängande att p-pillret inom några millisekunder ligger och hånskrattar åt dig djupt ner i toalettvattnet.
Tesan: Ooops
Prince Charming: Vad nu då?
Tesan: P-piller, toalett
Prince Charming: Var det ett viktigt p-piller?
Tesan: Äsch

Katschiiiiiing.

En av de bästa sakerna med att sluta på mitt förra jobb dyker upp på måndag, nämligen semesterersättningen!

Tätast i stan.

Vi kommer lätt att klara oss till måndag, om vi bara tar lite ur sparkassan och snor lite från resekontot så...


Multitasking.

Tesan: Jag kan inte sova
Prince Charming: Du försöker ju inte ens.
Tesan: Joho! Titta då, nu försöker jag... Men det går ju inte.
Prince Charming: Du försöker inte alls, du pratar ju.
Tesan: Du, jag kan faktiskt göra flera saker samtidigt!

Dagens i-landsproblem.

Att avregistrera sig från alla sökajobbmaillistor (vilket ord!).

Bubblare:
Titta på när amerikanska tonåringar adopterar bort sina barn på MTV samtidigt som jag sitter vid datorn. (Jag ser ju inget för alla tårar)

Plötsligt händer det.

Något av följande påståenden är sant.
  • Pojkbandet Five återförenas och ska ha spelning i Globen, jag har VIP-biljetter!
  • Det blev stopp i toan och jag försökte lösa problemet och nu är jag täckt i bajs
  • Jag har fått jobb (tänkte att det var dags att bli vuxen)
  • Jag har blivit av med körkortet eftersom jag trodde att det var vänstertrafik i Sverige liksom i Hongkong
  • Jag har vunnit 350739,50 på lotto
  • Min blogg har gått och blivit Sveriges mest lästa under tiden jag har varit bortrest
  • Prince Charming har sålt mig för 500 kameler (håll med om att han kunde ha fått mer!)
  • Jag råkade spenderar halva vår reskassa på skor förra veckan (men det var det värt!)
  • Jag glömde bort att jag var i Sverige när jag vaknade imorse och gick till tunnelbanan i flip-flops
  • Jag har klippt mig kort, kort, kort!
  • Jag ska börja proffsblogga på heltid, jag ska få visitkort där det står proffsbloggare
  • Åt hund på nyår, en filippinsk delikatess

Fullt upp.


Knappt fyra veckor kvar till nästa resa.

En fråga får sammanfatta.

Vilka länder besökte du 2009?
Förenade arabemiraten, Indien, Italien, Schweiz, Frankrike, Filippinerna (och Kina i början av detta år)

hits