Dagens tips.

Här får ni ett till tips om hur ni får mycket utrymme på tunnelbanan:

Berätta klart och tydligt (men ändå krassligt) för din vän i telefonen att du har haft feber hela helgen och fortfarande inte mår bra (hosta!) men inte har tid att vara hemma (stoppa en halstablett i munnen). Oj, vad bråttom de runt omkring dig fick.

Jag skäms lite.

Okej, han har rätt.
Jag började precis gråta när en tjej fick träffa Josh Groban på Oprah. What's up with that?

Blödigheten själv.

Reklam för 16 and Pregnant går på MTV.
Tesan: Alltså det här är en riktigt bra serie! Den bästa MTV-serien till och med.
Prince Charming: Det tror jag inte på.
Tesan: Men hallå, MTV-serier är inte speciellt bra i allmänhet men den här är bra, jag sitter och bölar till alla avsnitt.
Prince Charming: Ehhm... Men alltså Tesan, du bölar till reklam...

Lika som bär.


Idol-Erik? Barney? Neil Patrick Harris eller whatever hans namn är?
Det är som senaste
ICA-reklamen, det bästa EMD någonsin gjort.

I en hiss.

På en typ vuxen arbetsplats.

Bästa medicinen.

Jag har hört att rödvin och ipren (och
Peter Jihde) är bästa botet mot nackspärr. Right, right?

Sörjer en trogen vän.

Min mobil mår riktigt uselt. Det började med att den gav upp lite då och då när det blev lite för mycket, till exempel när jag tryckte på "fel" knappar. Den senaste tiden har mobilen inte ens klarat av att göra två saker samtidigt. Den dör så fort den tar emot ett meddelande samtidigt som jag pratar i den.

Nu har den tyvärr helt glömt bort sitt huvudsakliga syfte. Nu kan jag inte ens ringa utan att den lägger av, kopplar ner, hänger upp sig, fastnar och släcker ner. Dock har jag insett att personen jag (försöker att) pratar med fortfarande hör mig när mobilen hänger sig. Undrar hur många som har hört mig svära skiten över min stackars telefon?

Lite pepp.

Pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp pepp.
Ah, det blev ju ganska mycket pepp det där.

Allt om Stockholm.

Jag fullkomligt älskar den här diskussionen under Allt om Stockholms artikel om julmarknader. Allt om Stockholm var det ja. Jag skriver det igen: Allt om Stockholm.

Stackars lilla Göteborg. Haha!

Bästa av alla bästiga lägen.

Tesan står och flåsar i vardagsrummet till en härligt svettig träningsvideo, då ringer telefonen. Okänt nummer. Det är bara att svara och med andan i halsen ska jag förklara varför jag har sökt ett jobb och så lite mer sådant som hör till innan man faktikst blir kallad på intervju. Jag lät nog väldigt motiverad, alldeles för engagerad, nästan lite för kåt på jobbet så som jag flåsade i telefonen. Halva inne! Intervju fixad. IMORGON!


Lilla gumman.

Här har du alla anledningar till varför du inte ska tatuera dig:
  1. När du är 16 år
  2. Utomlands
  3. Alls?

Dagens tips.

Om du inte gillar att trängas på tunnelbanan så råder jag dig att gå med ett femtonpack näsdukar synligt i handen. Antingen det eller så skriver du svinis i pannan, funkar antagligen lika bra.

Mer barnsligheter.

Buffé igår, så himla moget.
Jag är btw såååå
Team Jacob!

Girlthing.

The Hills på teven, Gossip Girl på datorn. Samtidigt. Och snart ska jag iväg och se New Moon på bio med mina tjejkompisar. Jag känner mig väldigt... fjorton.

Jag är inte bara fet, jag är rökt också.

Tesan: Åh, mögelost och bacon passar så jäkla bra ihop!
Prince Charming: Som du och jag då.
Tesan: Om du är den stinkande osten så kan jag vara den feta baconen.

Separationsångest.

Idag var jag ledig från mitt jobb som visningsvärd. Jag spenderade dagen med att gå på visningar, jag verkar ha svårt att slita mig...



Jag tar gladeligen emot tips om hur man kan döda tid på söndagar. Vad gör normala människor på söndagar egentligen? Jag kommer inte ihåg.

Dags att ta tag i det där.


Jag har fyra p-piller kvar. Fyra. Fyra. Inte cool.

I bitterhetens tecken.

Jag och mina två kursare har träffats dagligen den här veckan och varit tre riktiga bitterfittor över tentan (och det mesta överlag).
  • Vi har varit bittra över att folk har bokat solresor och undrat om vi ens kommer att överleva fram till sommaren.
  • Vi har varit bittra över tentan vi skulle få tillbaka idag. En av oss kom på den briljanta idéen att man måste kolla resultatet hemma för då kan man gömma sig under täcket och sätta på gasen om resultatet inte är bra. (Synd för henne att hon inte har gasspis). Vi kom till slut fram till att det bästa vore att ha sex precis innan man kollar resultatet (då är man i alla fall rätt nöjd liksom).
  • Vi har varit bittra över att inga roliga människor har varit online på facebook, tur att vi inte var online samtidigt då kan det ha hänt att vi istället skulle ha suttit och chattat med varandra (trots att vi satt mittemot varandra).
Vi har också varit motiverade, motiverade att hoppa av kursen.

Om du skulle undra vad jag gjorde i helgen.


Jag är så arg.

På min dumma hemtenta. Det är skitjobbig, och ful och dum och blä. Jag vill inte skriva den, jag totalvägrar och lägger mig på golvet och skriker, slänger i en och en annan dörr i hopp om att jag ska få slippa och bli godkänd ändå. Dumma, tråkiga, jobbiga hemtenta, jag tycker inte om dig!

Jag känner mig plötsligt nästan tjugo år yngre. Det var tider det.

Han är min.

Prince Charming tänder spisen i köket hör jag, det betyder bara en sak: Popcorn. Han är för fin min popcornoholic, och det är så skönt att vara hemma.


Aixat hela helgen.

Helgen har spenderats i Aix-en-Provence. Jag är sliten och har träningsvärk i magen, inte för att jag har spytt i bidéen utan för att jag har skrattat så mycket.

The Shining-korridoren i vårt hotell.

Grand Théatre de Provence

Parfait!

Det var en jäkla hets kring vår Frankrikeresa. Vi är åtta personer som drar till Aix imorgon och det är en jäkla hets och stress om när vi ska åka, vara framme, och om vad som ska packas (Prince Charming är värst av alla när det kommer till packning) och när vi måste vara klarbajsade på morgonen.
Chilla!
Vi ska till Frankrike, jag har hört att de också har rinnande vatten och bankomater. Det är inte värre än att åka till Borås, lite annan dialekt bara.

Trevlig helg!

Prioritera prioritera!

Tesan: Oh my oh my! Slänger sig efter fjärrkontrollen och byter kanal
Prince Charming (med panik i rösten): Vad vad vad!?!?!?
Tesan: Ehhhmm...
Prince Charming: VAD!?
Tesan (smått skamset): ...So you think you can dance...

Alla vägar bär till...

Försöker att vara lite till hjälp och ställer upp på att svara på en enkät och så dyker den här frågan upp:

Ja du det där med urinvägar är inte att leka med.

Läkaren: Det är nog bäst att du sätter dig ner för det jag ska berätta för dig är väldigt allvarligt. Vi har upptäckt att dina njurar har utvecklat urinvägar och tyvärr är det långt gånget. Du har både urinledare och urinrör är jag ledsen. Det här betyder att nu måste du leva med att gå på toaletten flera gånger om dagen i resten av ditt liv. Jag beklagar.

When two become one.

Tesan: Haha (Ett skitfult garv, låter typ som om jag kvävs eller som om jag vore nåt som bökar runt.)
Tesan: Men shit, jag har börjat skratta som du!
Prince Chamring: Ja, det har du! Haha! (Samma urknäppa weirdoskratt.)

Jag mötte Lassie.

Jag och min kollega och vän brukar skoja om vad vi skulle säga om vi hamnade i samma hiss som vår högsta VD. Vi har försökt fundera ut ett riktigt schysst hisstal så han anställer oss på stört. Så idag hände det. Jag möter the big boss i hissen och han hälsar. Och det gör jag med. Hej, hej säger jag glatt och ler medan jag kletar läppglans på läpparna. Toppjobb here I come!

Bäst just nu.


So not Mogi.

Kommenterade i min väns blogg, hon har ordverifiering.


Nej, hon är inte speciellt Mogi alls. Tack och lov, det hade varit schnek.

Singelsöndag.


Jag har sagt upp mig. Snart jobbar jag inte längre helg, det har jag gjort sedan jag var sexton år. Det är alltså på tiden att känna på hur det är att vara ledig. Två söndagar kvar. Firar med världens godaste thé och tända ljus.

Den där julen.

Här trodde jag att jag skulle få slippa allt vad jul heter i år men så är folk helt hysteriska och börjar med julen redan för länge sedan. SLUTA!

Här tänker jag "fira" jul.


Perfekt.

Idag har vi varit på Det Goda Köket. Jag lämnade Prince Charming vid popcornen och sedan gick jag vidare och smakade på all god mat och sedan när det var dags att gå hem kunde jag hämta upp honom där igen.

Organisationsteori.

Så här såg min bänk ut idag på föreläsningen. Det kanske inte syns så bra men den var helt nedklottrad med aik.

Jag antar att personen i fråga:
A: Hade en jättetråkig föreläsning
B: Var jätteglad över att aik vann SM-guld
C: En kombination av A och B

Jag suddade ut allt, så ni antar att jag:
A: Hade en jättetråkig föreläsning
B: Har blivit färgad av min sambo
C: En kombination av A och B

Det snöar...


Ingen mer cosy höst. Skönt att jag slipper en månad vinter i alla fall. En månad svensk vinter d.v.s.

Nästa Halloween.

Då ska jag klä ut mig till tunnelbanan. Bernadotteblå med dåliga ursäkter om varför jag är sen och varje gång jag går in i ett nytt rum ska jag säga "Nästa: Köket". Det är min plan.

hits