Tesans Topplista med (fiktiva) åtråvärda män.

Count-down

5. Beck

Alltså då menar jag inte
Martin Beck utan Beck som spelas av Dwayne Johnson (aka The Rock) i filmen The Rundown eller som den också heter Welcome to the Jungle. En stor och stark karl som kan bära vilken tjej som helst på ena armen och han är inte bara tuff (och charmigt klumpig), han är kock också. Smuts är fint på män och han hatar vapen. Mmm.

4. Pacey Witter


Min tidiga tonårsförelskelse. Pacey Witter var en riktig bad boy men han ville så väl och när det blev Joey och Pacey så grät jag nästan efter varje avsnitt för att jag tyckte att det var så fint. Pacey Witter, den mest romantiska killen som fanns enligt tonårs-Tesan. Screw mes-Dawson liksom.

3. Batman

Batman, ännu än stor stark karl som inte gillar skjutvapen. Män som använder kroppen är heta män. Det är svårt att vara snygg i gummidräkt men Batman kan han. Mystisk kille det där som räddar folk hit och dit och så är han ju snuskigt rik också, kör snygga bilar ruggigt snabbt och har en egen butler. Grr...

2. Aragorn

En riktig man som slåss för det goda. Svett, smuts och ovårdat hår och skägg har aldrig varit vackrare. Dessutom är han kung och hans hjärta slår för en enda kvinna (alv?) och han verkar gilla alla (till och med jobbiga Frodo). Han kan ta med dig ut på romantiska ridturer och skydda dig mot orcher med sitt svärd. (Ja, jag såg Sagan om Ringen pga Aragorn) Aaah.

1. Prince Charming

Han är prins och han är charmig! Han får dessutom sin Askungen genom att leta igenom hela landet med hennes sko som enda hjälp. Låt mig repetera: en sko. En kvinnas dröm, rena rama SATC-frieriet. Och vem vill inte gå på bal med en prins och allt han ser är dig och den enda han dansar med under hela kvällen är dig och sen lever man lycklig i alla sina dagar... Ska jag fortsätta?

Jag har en plan.

Jag försökte precis öppna upp dörren till lägenheten med mitt busskort. Sova är nog inte en sådan dum idé just nu. Det finns en stor risk annars att jag kommer att däcka på bion ikväll.

God natt gott folk.

Recept på en lyckad sommarkväll.

Skär apelsin, äpple och lime i tunna skivor och lägg allt i en stor (och då menar jag en stor) tillbringare.
Lägg i en bit kanelsång och några nejlikor (efter smak).
Häll på Cointreau efter smak, cirkus 6+ cl till en liter vin (jag brukar hälla på +).
Häll i en liter spanskt rött vin.

Sockra lite med råsocker.
Ställ in i kylen och låt det stå i några timmar helst (jag vet att det är svårt att vänta).

Innan servering så häller du på fruktsoda, inte mer än en halv liter (smaka av!) och lägger i en massa is!

Njut!

Och jag älskar dig.

Min dator är inte bästa vän med mig för tillfället. Det här är min dators sätt att säga Fuck off! Jag var tvungen att fota skärmen eftersom datorn inte tillät mig att göra något över huvudtaget.
Obs detta är inte Vista, hade det varit det hade jag inte ens blivit förolämpad.

Du ska aldrig runka bulle med Herren Jesus Krist.

13 personer runt bordet, tolv som intar alkoholhaltig dryck. Tolv (olika) drinkar beställs in och när det plingar i glaset skickar man sin drink vidare till personen bredvid. Jättekul. Jättekul var det också när jag fick in min första drink.

Tesan: Mmmm, jättegott
J: Hmm, den ser lite konstig ut.
Tesan: Mmm, vad är det här? Tesan petar runt med drinkpinnen på det vita klumpiga som flyter runt i glaset
J: Det ser ut som om någon har ansträngt sig väldigt mycket för att fixa din drink.

Tesan resonerar.

Fan va hungrig jag är.
Men när man är hungrig så ser man smal ut.
Att se smal ut är en fördel när man ska ta på sig tighta snygga kläder.
Och sen när vi har ätit så är alla så fulla så då ser ingen att magen putar ut (för jag ska fan käka så mycket).

Shit vad hungrig jag är, kanske ska ta på mig något säckigt istället.

Sånt man märker.

När man är tillsammans med en galen Djurgårdare så uppmärksammar man de konstigste sakerna. Tro mig. Typ sånt här när man står i en källare och rensar bland gamla pärmar på jobbet.

Points in life.

The big question.

Hon frågar: "Ser jag tjock ut?" (-5 poäng) (Japp, minuspoäng no matter what)
  • Du tvekar med att svara (-10 poäng)
  • Du svara: Var då? (-35 poäng)
  • Vilket annat svar som helst (-20 poäng)

Det där med det svenska språket.

Jag och Prince Charming har haft otaliga diskussioner om det där med "ett par". Alltså inte om vi är ett par eller inte utan uttrycket "ett par", som ett par dagar eller ett par tröjor.

Jag menar: Ett par = Två
Han menar: Ett par ≈ Två, tre, fyra kanske till och med fem...

"Hej, vi är ett par.... och det här är den andra killen i vårt förhållande" Nej, det funkar ju inte.
Ett par betyder ju två stycken, slutdiskuterat.

Vill man förklara att det är fler än två så kan man använda ordet några, det är ett mycket bra ord som ungefärligt beskriver ett mindre antal, inte speciellt många men inte heller bara två stycken. Ett mycket användbart ord.

Dagens ord alltså: Några

Några tjejer.


Förra veckans ålder.

Tisdagens ålder: 16 år
Frågar en kvinna som jobbar på Skansen om det är grupprabatt när man är ett sällskap på tio eller fler. Hon svarar "javisst, men bara om alla är över 16 år" och ger mig en tyvärr-lilla-flickan-blick.
(Positivt: Jag kunde ha gått in för halva priset)

Fredagens ålder: 19 år

Jag blir för en kort sekund lämnad ensam vid ett dansgolv och passar på att filosofera över livet när jag blir avbruten av en liten kille som försöker presentera sig: "Hej, jag heter blablabla och jag tog studenten förra året och yadayadayada..." "Du är väl född 1989 eller hur?" frågar han. "Nej" svarar jag surt och så var den konversationen slut.
(Positivt: Jag såg i alla fall inte malplacerad ut. (läs: som en gammal tant som raggar lammkött))

Söndagens ålder: 20 år
Sitter på middag bland en massa polacker så jag passar på att filosofera över livet när jag blir avbruten av Prince Charming som berättar att hans mormor tror att jag är 20 år.
(Positivt: Hon trodde i alla fall inte att jag var 16 år...)

Jag ska titta tillbaka på det här inlägget om cirkus 5 år, då kommer jag nog att glädjas mer.

Sweet sixteen.
FYI, jag är lite äldre än så.

Konsten att planera.

Man kan boka upp sig på himla mycket under en och samma kväll, igår bestämde jag följande:
  • Att jag och Hanna ska åka till New York tillsammans i höst.
  • Att jag och Hanna ska träffas på Onsdag
  • Att jag, Prince Charming, Hanna och hennes sambo ska på dubbeldejt.
  • Att jag och Hanna ska träffas oftare.
  • Att jag ska bli bjuden på middag av Karin. (Haha, jag minns det nog!)
  • Att jag och J måste träffas snart.

Ålderstecken.

Man börjar nog bli gammal när varannat fotoalbum på Facebook som läggs upp av ens vänner är ett Bröllopsalbum.

Du blir vad du äter?

Tesan: Jag är så himla sugen på ost. Shit vad jag tycker om ost! Vilken normal människa tycker inte om ost liksom? Jag ska nog bli råtta i mitt nästa liv.
Prince Charming: Nej, inte nån jävla råtta!
Tesan: Någon annan gnagare då, de gillar ju ost.
Prince Charming: Men nej, ingen jävla gnagare!
Tesan: Haha, gnagare! Nej gu det kan jag ju inte bli! Hahaha!

En karlakarl.

Tesan delar glatt med sig av sin överstarka Caipirinha till alla under gårdagen på Trädgårn.
Björnen: Får jag smaka? Vad är det?
Tesan: Jag varnar dig; den är sjukt stark!
Björnen: Du, jag är stark!

Lite sånt här i magen.




Tesan ger efter.

Efter ett år så gick jag med på att följa med på en fotbollsmatch. Och nej, jag är inte frälst. Det var skittråkigt (tyvärr?). Men det var himla trevligt innan matchen!

Tesan: Vad ska jag ha på mig?
Prince Charming: Något blått och sköna skor.
Tesan: Rosa och pumps it is!
* * *
Tesan: Skämmer jag ut dig?
Prince Charming: Nej, verkligen inte.
Tesan: Meh, nehe! Då ska jag börja spela dum, det är skittkul.
* * *
Tesan: Asså, varför applåderar folk när de missar mål?
Prince Charming: Bra prestation liksom.
Tesan: Fast nej, han missade ju!
* * *
Tesan: De ser ju ut att ha rätt roligt där borta. Tesan pekar på motståndarlagets supportrar.
Prince Charming: Mmm... (mutter mutter)
Tesan: Får man inte säga så?
Prince Charming: Hm, jo det får du väl...
* * *
"Alla vi som älskar Djurgårn klappar nu" KLAPP KLAPP
Tesan: Nej, klappa inte på mitt ben, jag älskar inte Djurgårn.
Prince Charming: Gör du inte? (I en ton som skulle kunna tolkas som om jag hade sagt att jag inte älskade honom)
* * *
Tesan: Varför kan de inte spela utan tröjorna, det hade varit mycket roligare?
Pince Charming ger Tesan en suspekt blick.
Tesan: Jag håller på och spelar dum som sagt.
Prince Charming: Du har lyckats bra hittills.
Tesan: Tack! (Världens smajl)

Har jag berättat att folks första intryck av mig brukar vara att jag är jävligt blåst? Så himla kul. (De brukar ju ändra sig sen, nästan alltid typ)

Bakslag.

Prince Charming: Då ska du betala lite extra då?
Tesan: Vadå?
Prince Charming: Jag om du ska ha en sån stor garderob så kanske du ska betala 55% av månadskostnaden och jag 45%, eftersom garderoben kommer ta upp en stor del av lägenheten.
Tesan: Hehe...he...he... eehr...

Stora drömmar.

Tesan: Åh, jag vill ha en stor garderob!
Prince Charming: Jag vet att du vill det, du kanske ska tänka på att rensa undan sånt du inte använder istället.
Tesan: Jag använder ju allt där i!
Prince Charming: Nej!
Tesan: Jo, men en del plagg med lite längre mellanrum mellan användningarna bara.
Prince Charming: Har du inte använt ett plagg på ett år kan du lika gärna hänga ner det i källaren.
Tesan: Uh, stackars kläderna!!!
Man vill ju kunna öppna garderoben och bara titta på en del kläder...

Tesan ser drömmande ut genom tunnelbanefönstret, i huvudet kliver hon in i sin enormt gigantiska onödigt stora garderob.


Sweet.


När man tar en bensträckare i Gränna.

Fortare och fortare.

Det är sjukt farligt att lyssna på den här när man kör bil. Det går fort. Har suttit i en bil (eller egentligen två olika bilar) i cirka 12 timmar idag och den här låten har gått på repeat ett antal gånger (varvat med P3).

Äta bör man annars dör man.

Idag har jag lagat mat.

Sötpotatis och rödbetor, koka i en liten stund och stek sedan i olja.

Rosta pinjenötter
Haricot verts och smörstekt portabello-svamp
blanda allt med körsbärstomater, avocado, blandade salladsblad och smulad fetaost.
Servera med ugnsbakad lax, kryddad med citronpeppar, flingsalt, lime och några kvistar timjan.

Perfekt picknickmat om man till exempel ska ha picknick på Skansen imorgon, förutsatt att det är bra väder.

Love.

Det är nästan jobbigt att vara så där kär så att man inte vet vad man ska ta sig till. Nästan.

Världens sugigaste bloggare.

Ja, jag lyser med min frånvaro på bloggen om somrarna. Jag har egentligen inget att skriva nu heller så jag bjuder på en bild eller två, eller fler.
Igår:

Idag:

Imorgon:


En annan dag:


hits