1 + 1 = Way too much!

  • PMS inklusive obligatorisk allmän uppsvullnad (aka. Michelingubbe)
  • Höstdepression
  • Tentaångest
  • Svampinfektion i underlivet
  • Måndagsångest
Att lida av alla dessa åkommor samtidigt resulterar i en riktig skitdag som bör spenderas hemma framför dåliga feel-good serier (såsom The Hills, The City, Gossip Girl, HIMYM, ABDC osv.) med en stor ask choklad och mjuka lösåtsittande kläder och stor skön filt. Guld värt är en snäll sambo som klappar på en, tvättar, lagar mat och ibland säger att man är söt.

Hire me!

Inget jobb som har nappat på någon av mina tusen krokar än så länge. Funderar därför stakt på att krydda till mitt CV lite. Arbetsgivare gillar ju till exempel ansvarstagande personer och desto mer ansvar desto bättre.

"I mitt jobb som visningsvärd ansvarar jag för människors liv." (Finstilt: Jag ser till så att huset inte brinner ner genom att släcka alla värmeljus innan jag lämnar lägenheten efter en visning)

"I mitt arbete på företaget A ser jag till att avtal sluts med nya kunder." (Finstilt: Ibland sitter jag i receptionen och då öppnar jag dörren och välkomnar representanter och säljare från olika företag.)


Jag är dessutom glad och positiv och glad och och...

Solstrål_i_g.

Fasiken, hjälp mig nu gott folk för att jag vill verkligen vinna 90000 kronor!
Ledtråden är: Kan vara skadligt för huden.

Testar gränserna.

Tesan: Men det är väl kul om det är ett Stockholmslag som vinner i alla fall. (Syftar på aiks guldläge i Allsvenskan)
Prince Charming vänder sig och och ger mig onda ögat. Jag fattar inte riktigt varför.

Let's spend it.

Kvällen (löningskväll!) har förgyllts med middag och bio. Vi såg Up (underbar film btw) och för att kompensera "barnsligheten" i filmen så köpte jag riktigt vuxet godis. Typ bara Anton Berg, i en guldbox! Skitvuxet.

Jag fick sitta i en plusstol vilket betyder att den var mycket större och jag kunde trycka på en knapp och luta mig bakåt och det fanns sjukt mycket benutrymme. Prince Charming därimot fick en pusstol vilket betydde att han var tvungen att pussa mig var och varannan minut.

Lammkött.

Det var en 12-årig (10-15, jag har skitsvårt med åldrar) liten grabb som raggade på mig i tunnelbanan alldeles nyss. For real! Tunnelbanan var full som vanligt (är det rusningstrafik jämt?).
Lillkille till lillgrabb: Ställ dig upp! Låt de gamla sitta!
Lillgrabben ställer sig upp och en äldre dam kommer och sätter sig och kvar blir en tom plats bredvid henne.
Tesan till smågrabbarna: Sätt er ni!
Lillkille: Nej, sitt du!
Tesan: Sååå gammal är jag väl inte?
Lillkille: Nej, men du är snygg!

Jomantackar.

Nästa: Stockholms Södra


Nu drar jag snart på jobbintervju. Fast inte på Söder, men ändå.

Självplågeri i allra högsta grad.

Här är lite sköna förslag på självplågeri, saker som jag för tillfället sysselsätter mig med:
  1. Försöka bli bikinifit. Inte äta onyttigt och träna = blä.
  2. Läsa ekonomi. Jag fattar inte att jag i ett läge faktiskt surfade in på Studera.nu och anmälde mig till 30 poäng till!!! Tillfällig sinnesrubbning, troligtvis förgiftad eller hypnotiserad. Det kan också bero på all nyttig mat jag äter, vanlig bieffekt har jag hört.
  3. Spara pengar. Shoppingabstinens. Hela kroppen skriker efter att få spendera, det är ju så skönt, bara lite, lite. Ett hårspänne eller två, jag lovar, inget mer. Jag kan sluta innan det blir för mycket!
  4. Surfa kläder och skor när du spara pengar. Här pratar vi självplågeri på högsta nivå. Jag fyller till och med kundkorgar på internet och håller tummarna för att det ska trilla in en lottovinst i brevinkastet en dag. Det kan det väl göra, trots att jag inte spelar, eller hur? Säg att det är så!
Tyck synd om mig?

It's a bloody mess.

Amanda visade sin fina garderobsrensning och jag kan ju inte vara sämre så här är mitt försök till en under-sängen-låda-rensning. Så här har det sett ut i drygt någon vecka plus/minus ett tag med hänsyn till en viss avvikelse på grund av dåligt minne. Jag ska.
Det kan hända att jag av misstag har slängt smutstvätt i lådan också. Lätt hänt liksom eftersom de står så nära och lådan i vissa vinklar liknar ssmutskorgen väldigt mycket.

Vad män vill ha.


Tror de på riktigt att män vill ha en hudvårdserie? Kanske om hudvårdsserien är utrustad med en kraftig V8-motor eller har ett par schyssta rattar. Kanske.

Tydligen ska Starbucks öppna på Arlanda.


Alla är hooked.

Bara fyra stycken artiklar om facebook på Metros förstasida idag.

Det är ungefär sex gånger fler spelare än vad World of Warcraft har. Värt att notera är att den här artikeln ligger som tredje högsta på hemsidan, det bara skriker världsnyhet. Själv har jag sållat bort allt som heter Farmville på min facebooksida.

Andra hämnas genom att lägga upp nakenbilder på andra och inte sig själv.

Mitt tips för att "dölja dina hemligheter": Gå inte ut med dem på facebook. Alls.

Vilket friskare samhälle det kommer att leda till när folk slutar att röka! Nu gäller det bara att få folk att röra på sig också (utöver själva sexakten alltså). Farmville kanske ska sluta avtal med Nintendo Wii så att de måste svinga med armarna för att skörda sin åker.

(Ps. Jordan la visst upp bilder på någon annan men det var inte lika kul att skriva det)

Here fågel goes again.

Det får bara inte vara fejk. Det är så mycket tråkigare då.


I'll take you to the Candyshop.


Hatar att vara ensam hemma om kvällarna. Kan bestämt inte sova, trots att jag är trött. Därför skiter jag i det.

Bra sätt att förmedla stora livsavgörande nyheter.



BTW bara.

Så här har jag sett ut hela helgen.


Jävla finne.

Den där telefonen.

Nej, förlåt det är inte bara en telefon det är en iPhone ffs. Den här prylen är djävulsk det finns apps för allt!

iLingonberry
Hon: Älskling, jag tror vi måste prata. Jag börjar fundera på om jag är gravid.
Han: Nej då, jag har bara skjutit upp din mens ett tag.

iQuiet
Hon: ...
Han: Ah, förlåt vad sa du? Jag hade "muteat" dig.

iTracku
Han ringer: Vad gör du inne på H&M, du ska inte shoppa!?
Hon: H&M? Neeee, eller va! Var är du?
Han: Jag ser här på min telefo... nej jag menar iPhone att du är på H&M!


Min nya sambo:


Prince Gangster (a.k.a Tomtenissen) in da Houze.
Han har haft på sig den smickrande mössan i tre dagar i sträck nu (hemma alltså). Ett tecken på att värmen bör höjas i lägenheten eller bara en ny stil?

Kaninbränsle.

Hur berättar du
det här för de små barnen?

"Jo du ser de där söta kaninerna. Ibland kommer det en stygg jägare som heter Stockholm Stad och skjuter nästan allihopa, ja flera tusen faktiskt och sedan stoppar de in de döda kaninerna i frysen och sen får de åka buss ända ner till Karlskoga och där, där stoppar de in alla kaninerna i en stor eld och så får alla söta kaniner brinna upp och bli till värme, bra va?"

Djurrättsaktivisten vill att kaninerna ska förgiftas (?) eller skickas till Finland (?) typ eller?

Äntligen en vettig statusuppdatering om fotbollen.


Inte ett kalsonginlägg.

Nu tänkte jag egentligen skriva ett till inlägg om kalsonger men så insåg jag att det skulle bli lite överdrivet med så många inlägg om kalsonger så nu blir det inte ett inlägg om kalsonger utan, eller, nja, nu blev det ju konstigt. Nej men hoppsan nu blev det ju ett ypperligt tillfälle att lägga upp den här bilden. Vad tokigt det kan bli ibland.

Action-TV.

Stockholm-Arlanda är en underskattad serie (som sagt). Idag har vi till exempel fått följa:

Ekonomisk.

Alltså igår försökte jag vara sparsam och köpte därför blodpudding och bacon. Billigt och bra tänkte jag men så slutade notan på typ 300 spänn. Idag handlade jag drygt ett kilo nötkött, potatis, grädde, olja, fond, lök och frukost och det gick på hälften av det gårdagens matkasse kostade. Jag vet att det var länge sedan jag köpte blodpudding men hey så dyrt har det väl inte blivit?

Vi är med er - överallt.

Titta! Till och med dagisungarna jag jobbar med är inbitna djurgårdare. They are everywhere!

Utputande present.

Ah, nu har det kommit push-up-kallingar tydligen. Eller vad vill de säga egentligen?

Barnförbjudet.

Nu blir det barnförbjuden show här hemma. Eller den är allmänt rätt förbjuden, den är bara Tesanvänlig. I like.

Hon e för kul.


Finofino.

Överförfriskad Prince Charming: Du är det finaste som har hänt mig sedan... typ jag lärde mig tugga.

Trodde hon ja.

Fjortisen trodde hon var först men hey, jag hade rosa mjukisdress långt innan 2008. Eller i alla fall redan 2007.

Jag fick mens mycket tidigare också, på 90-talet liksom. Men sen är jag ju tant också, i jämförelse.

Mer om grannar: The codex

Det här med grannar. Jag har ingen aning om vad det är för kufar som bor i mitt hus men jag gör som man bör: Ler och hälsar snällt när vi möts i trapphuset. Sedan är jag mest irriterad på dem. Irriterad när de spelar megaskithög musik klockan två på natten en tisdag, plinkar på ett piano (spelar inte ens en melodi, what's up with that?), låser sig ute och står och skriker i trapphuset (hur fan lyckas de?), bokar varenda vettig tvättid som jag vill ha, har högljutt sex (kan tänka mig att de tänker så om mig va), fyllekäkar på balkongen, inte rapporterar till hyresvärden när något är trasigt (när blev det min uppgift?), inte stänger luckan till sopnedkastet (=det stinker potta i hela huset). Ja men ni fattar. Men jag ler och hälsar snällt.

Ståndaktig morgon minsann.

Är det bara jag som tycker att det här är kul? Det är mycket i det här blogginlägget av fröken Forni som är sjukt kuk... Nej, jag menar kul.

För alla vet väl att morning glory är synonymt med morgonstånd? (Jag tänker i alla fall på det innan jag tänker på blomman, Oasis, drogen...)

Min grannes hemliga liv.

Är precis hemkommen från en lyckad träff med en nära vän som har befunnit sig på andra sidan Atlanten i drygt tre år. Jag å andra sidan tycker inte det känns som om vi inte har setts på flera år. Det första vi gjorde när vi såg varandra var att bryta ut i gapflabb, sen stog vi där och skrattade och kramades i några minuter. Kärt återseende med andra ord.

Det var inte det jag tänkte skriva om. Jag tänkte skriva om min granne. Han har den här klisterlappen på sin dörr.
Jag går förbi den varje dag och varje dag funderar jag på vad han har gjort för dumt i Vegas egentligen. Varför skulle han annars sätta upp den. Han har varit i Vegas, gjort nåt skitdumt och HA, "What happend in Vegas stays in Vegas!" Va fan, jag blir ju jättenyfiken. Har han vunnit en massa pengar genom att räkna kort, gift sig med Britney Spears (hört att hon gör sånt på beställning), mördat någon, lekt med Mike Tysons tiger eller vaaaad?

Så sant som det är säkert.

Arlandaprogrammet på trean va.

Blond brud med dialekt:
Vi ska träffa Linda, vår kompis. Hon har varit i Australien i två år... Guuu, det känns som om jag inte har träffat henne på flera år.

Det menar du inte?

Effektivitet.

Idag har jag gjort två dagars jobb på fem timmar. Jag måste bli mindre effektiv då jag jobbar för timlön.

Watching.


Vad jag egentligen gör.

Prince Charming: Vad ska du göra när jag är borta ikväll?
Tesan: Sakna ihjäl mig!
Prince Charming: Men mer då?
Tesan: Sakna dig lite mer.

Det jag inte sa var att jag också ska äta
choklad. Och det blir inget kvar. Mohaha. I win.

Plötsligt händer det.

Prince Charmings drömbil åker förbi. Eller i alla fall drömplåt (vem fan vill köra Audi liksom!?).

Annandag kanelbulle


Jo, för det finns visst.

Otroligt vuxenpoängsgivande samtal.

Skitarg Tesan: På riktigt!
Prince (not so at the moment) Charming: På riktigt vad då?
Skitarg Tesan: Jag hatar dig på riktigt.
Prince Charming: Varför åker du med mig till Filippinerna då?
Skitarg Tesan: För att jag inte vill åka ensam pucko.
Prince Charming: Och ingen annan ville följa med eller?
Skitarg Tesan: Du är lättövertalad!
Prince Charming: Varför åker du med mig och hälsar på min bror då?
Skitarg Tesan: Jag tycker om din bror!
Prince Charming: Varför bor du med mig då?
Skitarg Tesan: Det är billigt! Och så har du en stor ehmm...

Spännande thaimat.


Vår lokala thaikrog serverar Horapa. Bra att veta om vi skulle bli sugna på det någon kväll liksom.

Regnbågsmat.

Var hemma hos en bög idag. De har inte bara en festival utan tydligen ett eget lågprisvarumärke också.

Tar åt mig.


Notera att det står Bäst. Bäst som i Bäst, inte bra utan Bäst.

Tanorexia stage four.


I min väska.

Det var ju himla populärt bland modebloggarna tidigare att visa innehållet i deras handväskor. Så jag hänger på (cirkus tre år försent).

Äsch, det är inget utöver det vanliga: Läppglans, busskort, plånbok, ägg, mobil och grädde.

hits