Fånge i sin egen klänning

Jag sitter verkligen fast i en klänning. Jag skulle testa den inför ikväll och lyckades otroligt nog kränga den över min papiljottskalle. Jag hade dock inte tänkt att ha den ikväll, men jag får fan inte av mig den nu. Så nu springer jag runt i lägenheten i glitter, men hey det är ju faktiskt nyår.
Ska snart dra ur papiljotterna och därmed också klänningen. Tjoho!

Gott nytt!

Psyko eller bara söt?

Prince Charming kommer hem lite rund om fötterna och kommer och lägger sig bredvid sin Tesan.
PC: Åh, vad ja tycker om dig. Kan man inte göra en clone-a-tesan som man kan ha med sig överallt?
Tesan: Hallå, psykovarning!
Lite senare in i samma diskussion...
PC: ...alltså jag skulle vilja ta av en bit av dig som jag kan ha nära mig hela tiden.
Tesan: Hallå, är du psykad på riktigt eller?

By now ligger jag starkt och funderar på om jag ska smyga ut efter att han har somnat...
image900
Psycho, Alfred Hitchcock 1960

Jag snor och summerar

1. gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, en massa saker! (tänker och fnittrar)

2. vilka länder besökte du?
Holland, Finland och Grekland

3. vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas? alltid? gosh! 14 aug var ju ett himla bra datum...

4. vad är det bästa som hänt dig år 2007? P C

5. största misstaget? man ska inte ångra

6. bästa köpet?
resan till Kreta

7. vad spenderade du mest pengar på? resan till kreta

8. vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2007? Brick n lace - Love is wicked & TTA - first class riot

9. var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
gladare (konstigt kanske?)

10. blev du kär i år?
Out of and in

11. största musikaliska upptäckten? Jah Cure.

12. störta film upptäckten?
The notebook & The holiday

13. något du önskade dig och fick? ett nytt jobb

14. något du önskade dig men inte fick? en ny bostad

15. vad fick dig att må bra? vänner, familj och kärlek (och galna upptåg!)

16. favorit månad? augusti.

17. finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nej, jag tror fan inte det.

en borde sova

Men åååh, här sitter jag och är vaken. Hur ska jag då kunna hålla mig vaken imorgon under x antal timmars presentationer... Men sen är det ingen mer skolan förrän nästa år. Thank god!

Hard work!

Fy fan vad jag skrattade när jag såg den här. Någon som kan gissa vad det är?
image899
Hint hint: Mest för män...

Dagens I-landsproblem

Här sitter jag och skrattar i min ensamhet. Eller egentligen är jag inte ensam, sitter i en datorsal i skolan så det är några som håller på med ett grupparbete här. Jag biter mig i läppen för att inte bryta ut i gapflabb! (What would they think liksom)
Vad är det då jag skrattar åt? Jo, facebookgruppen: Dagens I-landsproblem.
Speciellt den
här.

Anyways, ska snart dra iväg och bli bjuden på ost- och vinkväll av kursen. Mycket trevligt, kan inte alla kurser vara så givmilda. Mer alkohol åt studenterna! (host host)

Det finns män som står på kvinnornas (min!) sida också

image898

1. Ja, mitt MSN är rosa.
2. Nej, jag kan inte svenska längre så fort MSN startar.
3. Blurret hejar på mig, det känns bra!
4. Ja, jag slog censur i huvudet från blurret. Jag gör som jag blir tillsagd.
4. Nu är censur lite sur på sin dator och nya telefon så jag måste trösta honom. Ciao!

Presenttips my ass, or his...

image897
Behöver alla tips jag kan få och testar på
presenttips.com för att hitta en julklapp till Prince Charming. På sidan får man klicka i lite olika saker för att få fram tips om presenter som passar till den tilltänkte mottagaren. Sagt och gjort.
Högst upp bland tipsen hamnar Boratbrallan "Mankini". God have mercy.
Frågan är bara om det här säger något om sidan eller om det här faktiskt säger mer om Prince Charming...?


En sportnörd vs. en modenörd

Tesan (filosoferar mitt i natten): Kan man tända på en färg, i så fall tänder nog jag på svart...
Prince Charming: Jag tänder bara på
tre färger!

Det kan ju bli lite problematiskt. Jag klär ju inte så bra i rött...

Att ställa en diagnos

Symptom:
Matthet, mör i kroppen, träningsvärk i muskler du inte riktitg visste fanns. Framförallt träningsvärk i mage, lår och rumpa (och de så kallade "leg-spreadning-muscles").

Troliga diagnoser:
Du-har-inte-gymmat-på-länge-så-här-får-du-igen-träningsvärken (efter ett pass på gymmet)
Akrobatiksexträningsvärk
Jag-har-festat-i-Uppsala-syndromet

Konstateranden

Efter den här helgen kan jag konstatera följande:

Ibland ändrar man sig

Idag har jag gått och tänkt på att det skulle vara perfekt om de ville ha lite hjälp på jobbet idag... Så ringde jobbet och jag tackade ja såklart, men nu har jag verkligen ångest och vill inte gå dit! Verkligen inte. Men nu är det no way back.

Du förstår nog vad jag menar.

Pon di road i cant get throught my days thoughts of u just keep consuming me and i thought i could do it but now i see that you're not mine, and i was wrong to think you'd change i wish you could stay with me another day i wish i could change your mind and make u stay cause i'd give anything to hear you say i've been loving you eternally tears on my pillow cause your love is wicked cry me a river cause your love is wicked friends come around say your love is wicked but the kisses wah you get, dont you know it's wicked? wait for your call cause your love is wicked can't sleep at all cause your love is wicked playing with my heart cause your love is wicked by the loving wah you give, don't you know it's wicked? what me ever do if i get over you? ain't nobody have a remedy or a cure, someone call the doctor or emergancy crew cause me carry feelings for u, for u, for u baby i loved you from the very start even though i knew that you would break my heart and i coudn't resist the way you touch me baby cause i've been a fool, to think i'd play the number 2 wish you could stay with me another day i wish i could change your mind and make u stay i'd give anything to hear you say i've been loving you eternally... we're kissing, we're hugging, we're loving, we're sexing oh my baby, i am missing you

När storleken verkligen har betydelse

image896
Gissa vilken som är min...

Min lilla dumma sida

Jag är bajs. Jag har dugga imorgon och har pluggat noll, istället har jag bland annat försökt tänka ut hur jag ska ursäkta mitt misslyckande när någon sitter och skrattar åt min dugga (vi ska nämligen rätta varandras).
  • "Jaha, var det meningen att man skulle skriva ner svaret på frågorna också?"
  • "I studiesyfte tittade jag på EKG på femman men det handlade tyvärr inte om cancer i veckans avsnitt..."
  • "Jag testade en ny studieteknik: jag somnade på kursboken för att all info magiskt skulle hoppa in i huvudet på mig, det fungerade tydligen inte men vad gör man inte i forskningssyfte!"
  • "Va, är tiden slut? Ni har ju inte ens sagt att vi får börja än!"
  • "Vadå, var inte det här ett grupparbete? Jag började just undra varför alla satt och skrev så frenetiskt..."
  • "Okej, jag erkänner! Jag skrev dåligt med flit för att inte få den som rättar min dugga att känna sig så dum..."
image895

Katshing!

Tesan: Pappa säger att jag ska få 500 kronor av er, varför?
Mamma: Äsch, din bror lånade pengar av pappa för ett tag sedan men har inte betalat tillbaka så då tyckte pappa att du och din andra bror också skulle få pengar.

Jag ska tvinga min bror att låna jättemycket pengar av mina föräldrar och sedan be honom att inte betala tillbaka, det verkar ju gagna mig oerhört!

You stupid dörr!

En sak som jag stör mig himla mycket på är toalettdörrar (främst handikapptoaletter) som man låser genom att vrida upp själva handtaget. Jag vill liksom känna efter att dörren faktiskt är låst vilket är mycket lätt när det finns ett "vanligt" lås. Men det är ju fysiskt omöjligt att kolla om dörren är låst på sådanna här handikappanpassade lås. Så istället sitter jag på helspänn under hela toalettbesöket, beredd på att någon snart kommer storma in, peka och skratta. "Varför har du inte låååååst?!"
"Men, jag trodde ju att jag hade det!!! Det går ju för fan inte att dubbelkolla!!!"
image894

En oväntad kombination

Jag måste ju glänsa med att jag var på förstasidan på Metro idag. Det intressanta tycker jag ändå var att det på samma framsida står hårdporr, trodde väl aldrig att den kombinationen skulle hamna på samma sida.
En annan konstig grej är att M helt plötsligt var ensam kille i vår klass, stackars de andra 16 killarna som går i vår klass...
image893

Jag har fått mail ifrån Megastore
igen plus ett kvitto via snigelpost, så antingen var det bara ett hederligt skrivfel eller så kanske filmen transporteras över Atlanten av en stympad simmare (Megastore kanske håller på att gå i kk?).

Ett sant nöje...

Det här var ju faktikst lite kul...
image892
Observera:
Nöjesliv: Här bryter Carola ihop i tårar...

hits