Att använda kontakter.

Tesan: Du som jobbar med en massa folk som kan skriva ut saker, kan du inte be någon skriva ut p-piller till mig, jag orkar inte gå till mvc.
Prince Charming: Typ så här då eller: Om ni inte vill att jag ska gå på pappaledighet inom en snar framtid så får ni helt enkelt skriva ut p-piller till min flickvän nu!
Tesan: Ja, det låter väl bra!



Stackars lilla läkarstudent:
How to perform chest exam on female real patient. i.e. a patient without bra. What if she has big breasts. How do u keep professional and perform a exam. Do u ask her to lift her breast up for auscultation of the mitral valve?


Killar vet mer än vad vi tror.

Eller var det fjortis jag menade?

Tesan sitter och tittar på sin brors klassfoto, han går i nian.

Tesan: Var kommer hon ifrån?
Lillebror: Jag vet inte, Ryssland typ tror jag.
Tesan: Ryssland? Hon ser ut som värsta latinan
Lillebror: Alltså, hon har ju sån där brunkräm!
Tesan: Va? Haha
Lillebror: Ja! Jättemycket.

Idag lyssnar jag sönder den här på högsta i bilen.



Good girl.

För en gång skull sätter jag mig inte vid datorn för att jag inte orkar plugga mer utan för att jag har pluggat så mycket och duktigt så jag inte riktigt vad jag ska plugga mer på...(!) Okej, jag kanske inte kan allt som ett rinnande vatten men jag har gått igenom, antecknat och repeterat. Nu ska jag kolla igenom två gamla tentor. Och tentan är inte förän imorgon klockan 17.00.
Till skillnad från mig:
Dave Spoon ft Lisa Maffia - Bad Girl

Hmm hmm.

Idag har jag alltså, hmm... Inte pluggat. Jag kommer inte riktigt ihåg. Var det därför jag tog ledigt idag eller?
Igår festade jag helt spiknykter och jag hade skitkul, dansade skiten ur mig och sedan körde jag hem, nice.

Jag bjuder på lite mjukporr, enjoy:

Löjligt men värmande.

Det kan vara riktigt värmande när någon man inte direkt känner faktiskt har tänkt på en. I tisdags skippade jag föreläsningen i Uppsala = inga anteckningar eller hand-outs. Så idag var det en tjej i min kurs som jag bara bytt ett par ord med (vi har en gemensam vän) som gav mig en bunt papper från i tisdags med mitt namn på. Så snällt.

Time off.

Jag tog ledigt idag. Jag har nästan saknat alla "day shows" som Oprah, Ellen och Rachel Ray. Helt ledig är jag faktiskt inte, jag ska iväg till Uppsala ikväll. Sista föreläsningen. Nästa vecka har jag tenta och sedan ska jag tillbaka till skolan på heltid. Puh.

What comes first?

Efter en mysig middag framför några avsnitt Vänner.
Tesan: Ska vi titta på Fringe nu?
Prince Charming: Snart, först ska vi göra något annat. Säger han sensuellt och lyfter lite på ögonbrynet.
Tesan: Vad då?
Prince Charming: Gissa!
Tesan: Plocka undan? Diska? Fixa matlåda? Frågar hon och trippar snällt efter Prinsen i riktning mot sovrum/kök.
Prince Charming: Nej, nej, nej...
Tesan: Nehe... säger hon och fnittrar generat.
Prince Charming tar fram en kastrull.
Tesan: Popcorn? Menade du att vi skulle göra popcorn? säger hon mycket besviket.
Prince Chaming: Japp! Världens största leende sprider sig över hans ansikte.
Tesans upphetsning sjunker till minusnivå.

Nu: Nya Fringe med popcorn...

Resonera.

I Tesans huvud: Det är nog bäst att jag äter upp alla bullar nu på en gång för annars kommer jag bara äta upp alla.

Mer beröm åt oss alla.

Idag fick jag veta att 70-80 % av allt beröm en person får i livet sker under det första levnadsåret. Med andra ord helt onödigt eftersom små bebisar inte fattar någonting. Typ. Och vad får de beröm för? Jo, för att de äter mat (de blir matad med!), gör i blöjan, rapar, bubblar obegripligt bebisspråk, sitter, står, kryper, går. Ja, du förstår... (Haha, jag rimmade!)

Vi (på jobbet) kom i alla fall fram till att vi måste börja berömma varandra mer, inte bara på jobbet utan till vardags också. Så nu börjar vi alla med det tycker jag.

T.ex: Vad bra du var idag älskling.

Tacka skolan.

Jag läser för tillfället mycket träffande kurslitteratur: Stressad hjärna, stressad kropp. Träffande och intressant.

Jag jobbar alltså lever jag. Inte. Nästa månad kanske.

Då: Tesan jobbade i princip varje helg plus lite kvällar då och då. Jobbade för att betala hyran och för att kunna unna sig och för att det var kul och för att hon bodde på jobbet (bokstavligt talat). Dessutom vet Tesan inte hur semester stavas, hon var tvungen att boka en utlandsresa för att slippa jobba.
Tesan får nytt jobb som endast kräver fyra timmars jobb i veckan och hon kan frivilligt anmäla sig till jobbet. Tesan flyttar vilket innebär en avsevärt lägre hyra. Lägre inkomst och lägre hyra, det måste ju gå på ett ut. Tesan slutar på gamla jobbet och ser framför sig en lugn tillvaro med endast en liten pyttedel jobb resten fritid och studier.

Nu: Tesan blev erbjuden ett annat jobb vilket var bra eftersom hon inte fick jobba så mycket på den första nya jobbet. Dessutom går dessa jobb att kombinera, den ena gäller endast helger och den andra endast vardagar. Perfect. Tesan jobbar på lite då och då och har en relativt lugn tillvaro. Tesans bästa vän och arbetskamrat sticker till ett land långt bort så nu får Tesan mer jobb. Kvinnan som Tesan vikarier för sjukskrivs. Tesan jobbar mer än halvtid under veckorna på ena jobbet, sköter heltidsstudier och jobbar helg på det andra jobbet. So long lugna tillvaro, du var i alla fall inte riktigt min typ (det är inte du, det är jag).

Jag fattar inte riktigt hur det här gick till.
Jag vill inte att du ska tycka synd om mig. Jag vill ju att du ska bli imponerad. Haha.

Halvtid.

Hittills kan jag ju säga att veckan varit riktigt bra!
Jag har dansat i klass, dansat på klubb, varit helt crazy på klubb, skrattat mig till träningsvärk, varit i skolan, varit ledig från skolan, jobbat, fått mer jobb, handlat massa böcker, myst med Prince Charming, myst och fikat med Karin, myst med mamma, shoppat med mamma ätit middag och druckit vin med mamma, sett nya Gossip Girl och sett nya Lipstick Jungle!

Det enda negativa var nog när jag fick en hel äppelpaj med vanlijsås över mig, men jag fick ju en nya så det var ju lugnt!

Lite spillerill har väl aldrig förstört en hel vecka?

hits