Nu ska jag ha kul!

image790
Efter elva timmars jobb (sedan 7 imorse!) så är jag värd lite skoj. Snart kommer mina tjejer hit! Jag har fixat en liten ostbricka, mums! Sånt här kul fick jag lära mig förra sommaren, då blev det en del uppläggningar och plankor. Superkul!
Trevlig lördagkväll gott folk. Puss!

Armbandsfreak, that's me

image785
image786
image787
Så sött med LOVE på insidan.
image788
image789

Dagens

image784
Vädret har varit skumt idag, sol, regn, sol, regn... Men nu strålar solen och det är underbart! Idag har jag varit ganska flitig, övningskört, städat, tränat och om ett tag ska jag och mamma ta en sväng till Ikea tillsammans. Har fixat ihop en härlig skiva som jag lyssnar på hög volym just nu!
Jag har på mig en skjortklänning från Lindex, fyndad för 79 kronor. Det är inte fy skam.

This video is no longer available due to a copyright claim by Universal Music Group


Men f*ck it's så bra! Se videon
här.

Så här mycket gillar jag det här vädret...

image783
Men mitt rosa paraply lyser upp i tillvaron i alla fall.

Angela Gotborn

Passade på när man fick 30% rabatt och beställde det här armbandet från Angela Gotborn. det är jättefint, så nöjd!
image782

Men fy f*an vilket väder!!
Jag har jobbat lite idag, 9-12 bara, lagom, hehe! Sen följde jag med M och tittade på hans nya lägenhet. Jag vill också, den var superfin. Ska snart ut och köra lite och sen ikväll ska jag hem till L som fyller år idag! HURRA!!!

Den gula klänningen invigs

image781
Någon ville se den på, så här är den! 149 kronor på Gina Tricot. 100% bomull dessutom!

den lilla lila

image779
Den här lila klänningen fyndade jag på Nellys rea, från American Apparel. Den var nedsatt till 199:- och sedan använde jag en länk som gav 50:- i rabatt också. Det var väldigt svårt att fånga färgen på kort. Den är alltså lila inte blå! Ungefär som bilden nedan, försökte fixa bilden så nära verkligheten som möjligt (men sen varierar det ju från skärm till skärm också).
image780

Lite shopping i Kista

Idag träffade jag N och hennes syrra, vi åkte till Kista för att spendera en slant. Det blev ett ljusrosa linne och en gul klänning från Gina Tricot och sen lite små askar för smycken och en liten portmonnä från Indiska. Två av askarna var nedsatta till halva priset och portmonnän var också nedsatt, har kollat på den många gånger förrut för den är så fin men nu slog jag till!

Nu ska jag spela lite kubb med folket!

It's the best

image769
Just nu är det Stevie som gäller! A time to love!

Födelsedagar

Så här ser det ut i min Birthday Calander på Facebook just nu:
June:

25  -  SB (age 22)
26  -  EW (age 21)
27  -  LH (age 22), AH (age 24)
28  -  WG (age 27)
29  -  JW (age 21), ET (age 25)

Oh my, det är många födelsedagar det.... 7 personer på mindre än en vecka...

Reafyndet

Igår kikade jag som sagt igenom lite reor och jag har letat lit smått efter en lite finare jacka, kort modell. Så igår hittade jag den här fina på LIndex nedsatt från 599:- till 249:-. Svart, kavajaktig men med rund ringning i halsen och så små söta fickor. Det gillar vi.



image767
image768

Loréal hos H&M

image765
Tog en promenad idag, trotsade regnet, men jag klarade mig ganska bra fick bara lite användning av mitt rosa paraply. Jag var ute efter ett spel till i morgon men jag hamnade till slut på H&M och köpte lite smink från Loréal, de hade riktigt nedsatta priset på det mesta. Reafyndade lite på Lindex också. Visar jag säkert upp en annan dag.
Kvällen spenderades hemma hos päronen, med hamburgare och filmen "14 hours", inget att rekommendera.

Glad midsommar på er!

Midsommarnattsdröm

image764
Jag jobbar hela midsommar men jag ska väl hinna med lite sill och nubbe i alla fall. Jag hade gärna  klätt mig i  den här ljusrosa drömmen från LUXE kollektionen som jag skrev om i inlägget innan. En pärlbeklädd clutch från Franchi och låga guldsandaler från Stuart Weitzman. Ett romantiskt armband med hjärtan från KyssJohanna.

Men jag har fått strikta tillsägelser om vad jag ska ha på mig, hihi... Hoppas att vädret blir lite roligare bara! Idag fick jag köra runt i spöregn under hela körlektionen. Boring.

Luxe

image763
Asos har kommit med en härlig kollektion "bling bling". Riktiga partyklänningar, skor, smycken och väskor. Jag gillar verkligen klänningarna, de kostar mellan 670 - 1117 kronor.

Och ja!

image762

Jag fick tillbaka min tenta idag och jag blev godkänd! Nu kan jag verkligen andas ut och behöver inte tänka på skolan på hela sommaren!

Skynda ner till jobbet nu!



Dags för lite ytligheter

Kjolen jag beställde från La Redoute kom och gick igen, den var alldeles för stor men nu har jag fått en som sitter som jag vill. Jätteskön och jag gillar verkligen modellen.
image760
image761
Nedre kanten på kjolen

Idag har jag flängt fram och tillbaka som en pingisboll känns det som. Till centrum först för att köpa present till bror min som fyller år idag (HURRA!). Det blev presentkort på Game (plus lite tax-free-godis från kryssningen). In på systemet för att köpa en
vinbox (5 getingar i epressen) och sedan hem, ner till bussen igen för att åka hem till la familia och sedan fick jag skjuts till körskolan och sen hem och nu ska jag snart ner till jobbet, puh!
Det var min dag det. Men det är rätt kul när man har fullt upp!

Fan fan fan!

Fan fan fan fan fan fan fan. Nu känns det fan.

Sömnig

En hel natt fylld av hemska mardrömmar och andra konstiga och jobbiga drömmar! Usch! Var inte alls utvilad när jag gick upp imorse (typ vid elva!).

Hoppas jag får sova gott i natt.
image759

Hjälp

Vad köper man till sin bror som fyller 14 och inte önskar sig något? Han har inga speciella intressent förrutom datorer och tv-spel. You know.

Sandaler

image758
Igår när jag och E svängde runt i stan så inköptes dessa sandaler på Skopunkten. De var nedsatta till 149:-. E köpte dessutom två par andra skor vilket resulterade i att de knappt kostade något alls! Skönt med ett par platta sandaler, jag tror dessa kommer att bli flitigt använda.

Fruktmani

image756
image757
I förrgår så kom Ida förbi och överraskade mig med en massa mango! Tack Sötnos. Jag älskar mango. Jag kan inte äta persikor eller nektariner på grund av allergi så istället frossar jag i mango (som jag inte känner några allergisymptom av). Hoppas bara att jag inte blir allergisk mot det också. Blandade lite mango och jordgubbar, mums. Men nu ska jag inte äta något mer förrän ikväll! Då blir det Vikingline-buffé! (Sikrom here I come, haha vissa av er kanske fattar)

Tänk vad lite shopping kan göra

Tjejigt värre, mitt badrum är nu rosa värre. Nya cerisa handukar, badrumsmatta och tvålpump med söta rosa blommor. Köpte även nytt duschdraperi men det fick vara vitt, hihi. Köpte två korgar till duschen också, alla saker har stått i en ställning på golvet innan, mycket fräschare så här!
image755
image754
image753


Funderar och funderar

Jag börjar fundera på om det är ett misstag att jag bor här just nu... Det börjar kännas som jag bara går och väntar, väntar på att allt ska bli som vanligt igen.
Jag har konstant en oro i magen och det känns bara som en evig väntan. Så kan jag ju inte ha det. Jag kan ju inte vänta på något som sen inte kommer hända. Men vart ska jag annars ta vägen?

Finns så himla mycket som rör sig i mitt huvud, allt känns så himla fel. Så här ska det inte vara. Jag vet hur det ska vara och det är inte så här. Varför förstår ingen annan det?

Och sen blir jag bara arg.

nej, jag orkar inte

Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan

.

Inte nog med att allt är förjävligt nu, internet går i snigelfart... Why?!
En massa svordomar!

What?!

Hur kan de har höjt priset på den här klänningen, från 74.50 till 149 kronor? Riktigt dålig stil!
Nu blev jag irriterad...
Det som finns så många fina klänningar hos Ellos just nu som vill hem till mig, haha!
Omlottklänning 139:-
Brodyrklänning 249:-
Bomullsklänning 99:-
Skjortklänning 359:- (på rean)

Det bästa med sommaren

Du vaknar på morgonen av att solen skiner in i sovrummet så man kliver upp drar på sig en klänning sen är man klar! Förra sommaren var det verkligen så, då jag hade ledigt från jobbet det vill säga. Klänningen är det ultimata plagget en varm dag. Det är det enda plagget man behöver och det ser dessutom fint ut.
image752
Bomullsklänning från
Asos, finns i tre fina färger. 372 kronor.

Ett skepp kommer lastat

Idag har jag och F rensat ur skafferiet, det blev ganska tomt! Vi slängde hur mycket som helst, shit vad med pengar... Nu är det i alla fall rent och fint i skafferiet och jag är riktigt sugen på att köpa burkar till te.x. hårdbröd och pasta... Lite finare och mer organiserat.
Så damp det ner ett avi till mig också, så nu har jag hämtat ut lite grejer som jag beställde från Asos.
image747
Grå kjol med hög midja, fickor och rosett.
image748
Närbild på midjan.
image749
Fina färgglada armband.
image751
den söta blå väskan med lång axelrem.
image750
Hänger nere på låret.
Nu hoppas jag på en mysig och solig promenad med min älskling. Får se om jag kan övertala honom...

Say it with words

image746
Det finns en hel massa tees med tryck nu, dessa är mina favoriter hos Asos. Låter lite oskyldiga och smådumma, I like. Gillar färgcombon på båda tröjorna.

Var hos tandläkaren imorse för att jag var övertygad om att tråden på insidan av mina tänder (har haft tandställning) hade lossnat på en tand. Men tydligen hade den inte gjort det och som tur var så tog de inte betalt! Puh! Då sparade jag 500:-

Dagens rosa inslag

image745
Snart åker jag iväg till Uppsala en sväng. Ska träffa H och K, se K's nya lägenhet och träffa H innan hon åker iväg til Kina i en månad (alldeles ensam dessutom!). Vädret är uuuunderbart och jag känner mig lagom slapp. Det blev utgång igår med, började rätt knäppt men det blev riktigt roligt.
Jeans, fit squin, H&M mina nya favoriter, så himla sköna och snygga!
Linne med flätade kanter från H&M
Kofta från Zara
Guldballerinor från Wedins
Kedja från loppis

Antilangning

Haha, jag tycker att de här reklamerna är så roliga...

Min belöning

Här kommer shoppingen från igår. Lite belöning efter all tentastress.
image742
Paljettlinne från Zara, köpte det i storlek L så den kan användas som kort-kort också. Använde det igår men då hade jag jeans till ;-)
image743
Superfin mnstrad klänning också den från Zara. Fint fall i satinliknande material (polyester, yeah).
image744
Äntligen älskade rosa kofta från Zara, 149:-
image741
Sommarens sötaste klänning, från Gina Tricot!

Blingit

image737
image738
image739
image740

Let the sun shine!

image736



Solen skiner = klänning
Festen igår var jätterolig. Känns så himla konstigt att terminen är slut nu och att man inte behöver sitta på föreläsning på tre månader! Men istället ska jag ju jobba, jobba och jobba!
Dags att utnyttja solen. Jag ska även visa upp min shopping från igår... Så fort jag orkar, ska bara sommarlova lite först.






Sommarlov!

Nu var jag klar för den här terminen! Skrev sista tentan imorse.
Sen blev det lunch i Kungsan, det är ju Smaka på Stockholm, helt underbart. Jag, F och B smakade oss igenom en massa gott. Sen stannade jag i stan för att göra av med lite pengar. Det var en massa studentflak och en massa människor som tydligen också var shoppingsugna. Nu är jag helt slut men det vankas fest och det kan man ju inte tacka nej till!

hits