Och därför tål jag inte smörmusik.

Jag känner nästan att jag behöver förklara min otroliga upprördhet kring smörmusik. Jag tål den men bara i mycket små doser. Anledningen till detta är ICA, min förra arbetsplats. Vår butik hade som policy att alltid spela Lugna Favoriter. Alltid.Alltid.Alltid. Kan det vara världens sämsta radiokanal? Svar: Ja.
Det är nämligen bevisat genom olika undersökningar att kunder handlar mer då butiker spelar Lugna Favoriter framför andra radiokanaler. Detta var anledningen till att det satt en arg lapp (sådanna fanns det gott om!) på radion med texten: Radion ska ALLTID vara inställd på 104,7. Den som ändrar frekvens på radion får en varning!

För er som inte har lyssnat på Lugna Favoriter i ca åtta timmar per dag i ett år på heltid och sedan lite då och då i ytterligare tre till fyra år så kan jag berätta att det skulle kunna användas som tortyr. Jag kunde efter en arbetsdag vara villig att berätta alla mina djupaste hemligheter i utbyte mot vilken annan radiokanal (eller kanske Svt:s testruta) som helst.
Lugna Favoriter är en 18-spårig skiva som spelas på repeat, här är spåren för den som är intresserad:
  1. Foreigner - I Want To Know What Love Is
  2. Ett melodifestivalbidrag med Shirley Clamp
  3. Cecilia Vennersten – Det vackraste
  4. Senaste idolvinnarlåten
  5. Carola - När löven faller
  6. En pojkbandshistoria typ Boyzone, Westlife eller Backstreet boys eller kanske Ronan Keating helt ensam!
  7. Vad som helst med Celine Dion
  8. Marie Fredriksson ensam med Tro eller i Roxette med Listen To Your Heart
  9. Vad som helst med Celine Dion
  10. Bette Midler - The Rose
  11. Vad som helst med Celine Dion
  12. En av Eva Dahlgrens "jag-har-nyss-vaknat-och-drack-alldeles-för-mycket-igår-låtar"
  13. Chicago – If you leave me now
  14. Unbreak my heart med någon av alla hundra artister som spelat in den låten.
  15. Bonnie Tyler – Total eclipse of the heart
  16. Per Gessle - Tycker om när du tar på mig
  17. En duett med två otippade svenska artister av motsatt kön, helst någon som inte alls är musikalisk överhuvudtaget typ Mikael Persbrandt kanske? (Eller vad snackar jag om?)
  18. Sist och absolut inte minst: Gosh Groban - You Raise Me Up

Kommentarer:
Postat av: steffe20

Eyy! Va ere för fel på nr15? Hade lätt lyssnat på en kanal som bara lirade onnie Tyler – Total eclipse of the heart , dygnet runt..

Postat av: Anonym

B! Bonnie

2009-02-12 @ 05:26:12
Postat av: Tesan

Alltså, det är inte fel på alla låtarna men det blir lite tröttsamt när de spelar samma sak om och om och om och om och om igen!

2009-02-12 @ 19:22:15
URL: http://tesans.webblogg.se/
Postat av: Sami

Vilken snygg blogg!Hur länge har du bloggat?

Vill gärna tipsa dig och dina läsare

att vår nyheterna börjat strömma in på www.paprikastore.se

Så kul :) Moderiktiga märkeskläder på nätet som speglar din personlighet.

Ha det bäst

Sami

2009-02-12 @ 22:23:50
URL: http://paprikastore.blogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits