Jag jobbar alltså lever jag. Inte. Nästa månad kanske.

Då: Tesan jobbade i princip varje helg plus lite kvällar då och då. Jobbade för att betala hyran och för att kunna unna sig och för att det var kul och för att hon bodde på jobbet (bokstavligt talat). Dessutom vet Tesan inte hur semester stavas, hon var tvungen att boka en utlandsresa för att slippa jobba.
Tesan får nytt jobb som endast kräver fyra timmars jobb i veckan och hon kan frivilligt anmäla sig till jobbet. Tesan flyttar vilket innebär en avsevärt lägre hyra. Lägre inkomst och lägre hyra, det måste ju gå på ett ut. Tesan slutar på gamla jobbet och ser framför sig en lugn tillvaro med endast en liten pyttedel jobb resten fritid och studier.

Nu: Tesan blev erbjuden ett annat jobb vilket var bra eftersom hon inte fick jobba så mycket på den första nya jobbet. Dessutom går dessa jobb att kombinera, den ena gäller endast helger och den andra endast vardagar. Perfect. Tesan jobbar på lite då och då och har en relativt lugn tillvaro. Tesans bästa vän och arbetskamrat sticker till ett land långt bort så nu får Tesan mer jobb. Kvinnan som Tesan vikarier för sjukskrivs. Tesan jobbar mer än halvtid under veckorna på ena jobbet, sköter heltidsstudier och jobbar helg på det andra jobbet. So long lugna tillvaro, du var i alla fall inte riktigt min typ (det är inte du, det är jag).

Jag fattar inte riktigt hur det här gick till.
Jag vill inte att du ska tycka synd om mig. Jag vill ju att du ska bli imponerad. Haha.

Kommentarer:
Postat av: Hanna

Jag tycker inte synd om dig och är inte imponerad, bara stum :) Förstår inte att du orkar, blir matt bara jag försöker tänka mig in i din situation. haha, betyder det att jag är svag då? :)

2008-10-10 @ 18:17:30
Postat av: Nadia

My God honey, i vår kommer jag och räddar dig! =)

2008-10-11 @ 00:46:14

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits