Freeeeeeeeedag

Yes idag är det fredag, men vad gör det när man har varit ledig vrenda dag den här veckan! En dag närmare skolstart bara (jag låter som en 11-åring som hatar skolan).
Vid två tillfällen nu så har jag pratat med pappa i telefonen på något sätt så vet han vad jag ska göra innan jag vet det. Så här lät det i tisdags:
-Men du ska väl in till stan med mamma.
-Jaha, ska jag?
-Ja, mamma sa det.
-Jaha, okej då.

Och idag lät det så här:
-Du ska ju iväg med mamma och handla
-Va?! Men de skulle iväg till mässan idag.
-Va?! Nä, det vet jag inget om. Mamma sa att ni skulle iväg och handla idag.
-Jaha okej, bäst jag ringer henne då.
Jag måste i alla fall försöka få lite ordning här hemma. Nu behöver jag inte jobba idag eller imorgon heller. Hon som var sjukskiven är tillbaka.
Ska jag göra lite nytta kanske?

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits