Vad händer?

Nu är tentan skriven, efter många om och men!
Morgonen har inte varit bra, på något sätt...
Vaknar tänker först att jag ska ta en tidigare buss och tåg. Nej, det är viktigare att äta ordentligt jag kommer i alla fall i tid med bussen och tåget jag brukar ta. Sagt och gjort. Jag märker också att min mobil inte har någon mottagning alls, jäkla mobilnät! Jag går ner till busshållplatsen i god tid och väntar. Och väntar. Och väntar. Ingen buss. Inser att jag nu har missat mitt tåg. Shit!
Kan inte ringa någon eftersom mobilen är knas, har ingen hemtelefon heller just nu. Som tur är så är Älsklingen hemma, tyvärr kan han inte skjutsa mig eftersom bilen ska besiktigas. Han beställer i alla fall en taxi åt mig. Den dyker upp snabbt och äntligen är jag på väg. Åker 500 meter sen hamnar vi mitt upp i en bilolycka! Det är inte sant! Långa köer och taxametern tickar. Han lyckas i alla fall ta sig förbi till slut och vi fortsätter. Sen stannar vi igen. Långa köer på påfarten till E4:an. Kan det bli bättre?
Jag kan inte komma försent till tentan, då kommer jag inte få skriva den!
Det rullar på till slut och taxin kan susa förbi lagom fort i bussfil när resten av trafiken går i 0km/h. Rullar på gör dessutom taxametern som stannar på 650:- framme i Flemingsberg. Jag ber för att SL betalar tillbaka varenda öre till mig.

Nu ska jag ta det lugnt, inte tänka på något, jag ska ju ut med Viking Line, äta mig proppmätt och kolla in taxfree! Kanske blir an
åksjuk också?

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits