Prickad

Idag mår jag mycket bättre. Men morgonen började inte så kul. Idag var det äntligen dags för pricktest. Jag gick ner till vårdcentralen vid åtta imorse och sköterskan droppade och stack mig. Och resultatet; Oj, vad röd du blev, ojoj jag har aldrig sett någon med så stor reaktion. Du är jätteallergisk.
Jaha, jag visste ju att jag var allergisk mot katter i alla fall och det visade sig ju. Jag var minst lika allergisk mot björk, gråbo, hund och häst. Där ser man. Tack och lov var jag inte allergisk mot kvalser eller mögel. Jag mådde inte så bra efteråt och jag som vet med mig att jag svimmar hur lätt som helst följde sköterskans råd och la mig ner och vilade lite på britsen. Hon var även snäll och fixade en ny läkartid åt mig. Eftersom jag tydligen är så jätteallergisk så borde jag alltså ha något komplement till receptfri allergimedicin. Jag kan ta två stycken Kestine eller Clarityn och fortfarande känna av katter. Tänk då att jag fick ännu större utslag av Björk och Gråbo, hur har jag klarat mig på våren?
Anyways så läste jag på lite mer om korsallergier eftersom Björk och kärnfrukt lite hör samman i allergivärlden. Jag kan ju inte äta någon kärnfrukt längre, buuuuuhuuuu!!! Jag älskar all frukt, har dock inte ätit äpple på typ tre år (förutom i äppelpaj)... Jag sörjer.

Jaja, det här blev ett skittråkigt inlägg men jag var tvungen att skriva av mig lite.


Kommentarer:
Postat av: Ida

Stackare! Hoppas du inte blir ännu mer allergisk! Syrran verkar nämligen bara bli mer och mer allergisk mot saker hela tiden och sånt är ju inte så kul...

Postat av: Tesan

Nej, verkligen inte. Hoppas jag har lite tur iaf och slipper bli mer allergisk.

2006-10-18 @ 21:57:21
URL: http://tesans.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits