Damfotboll

Några stickprov från kvällen.
* * *
Tjej 1: Ta av dig kläderna nu Fredde och gör mål sen.
Tjej 2: Han kommer bli varnad om han tar av sig tröjan.
Tjej 3: Dålig regel det där, vem kom på den?
Tjej 2: Säkert en man.
* * *
Tjej 4: Är det repris eller är det live!!!???
Tjej 1: Det är repris. Eller nej, det är live!
Tjej 2: Nej det är repris!
Tjej 3: Är det repris? Nej! DET ÄR LIVE!!!
Alla: VA?! ÄR DET LIVE, men va fan spring, skjut, neeeeej!
Tjej 2: De måste visa ett stort blinkande R när det är repris! Vi måste skriva in och klaga!
* * *
Tjej 3: Straff, eller frispark!... Straff!!!... Frispark!!!... Straff!!!
Tjej 3: Vi borde dömma den här matchen.
Tjej 4: Ja, fan va kul det skulle ha varit!
* * *
Kommentator: Och han väntar med inlägget...
Tjej 4:
MEN VÄNTA INTE MED INLÄGGET!
Tjej 1: Vem passar du? Det står ingen osynlig människa där!
Tjej 4: Jo,
Mållgan kanske...
* * *
Kommentator: Den där var rätt bra!
Tjej 1: Nej! Han nickade till en jävla ryss!
            Måste de vara så jäkla glada de där kommentatorerna, när ljudet är av så sitter de säkert och svär!
* * *
Tjej 3: Man borde inte få spela fotoll om man inte kan sikta!



Boys don't sing

Jag har precis suttit och snyftat till det här, sista delen gick idag på svt.

(Den där lilla delen av mig som vill bli lärare växer hela tiden...)

Kan inte publiceras utan rubrik.

Hej, jag är en förälskad snuvig liten tjej som sitter och glufsar choklad hemma i lägenheten. Blogglusten kanske smyger på mig snart, tills dess kan jag visa vad jag ägnade mig åt i en vecka (för snart en vecka sedan!).
Det slog mig för ett tag sedan att jag inte ska jobba en enda helg under heeela sommaren. Det är första gången sedan jag var 16 år, det är ju nästan så att man måste fira. Jag får ta mig en extra drink på Midsommar, den jag firar på Tjörn med en massa fina människor.
Over and out.

Utkast: Dagens planer ...

Dagens planer var följande:
  • Köpa solkräm (och lite annat sktit)
  • Sola
När man gör sakerna i reverse order så resulterar det i en Kräft-Tesan, mitt skinn kokar. Bra grund för kommande utlandsresa. Yeah...

En dag som alla andra.

Asså nä, här händer det inte mycket... Men jag får skylla på att jag har sysselsatt mig i det verkliga livet istället. Imorgon ska jag lägga mig ute i gräset och sola och på fredag ska jag och Prince Charming flyga till Bulgarien. Semester, du är efterlängtad.
Nu är jag så trött så att jag nästan stupar!

-Ciao for know

hits