Dyslexi light.

Jag anser mig själv inte vara någon som läser speciellt snabbt, ändock har jag läst väldigt mycket i mitt liv ända sedan innan jag började skolan. Rent logiskt så tycker jag att jag borde läsa minst lika snabbt som andra i min omgivning som också läser mycket på fritiden och har läst på högskola/universitet.

Jag kunde verkligen inte sova igårkväll så jag låg och tänkte lite på det här. Jag kom till exempel att tänka på Högskoleprovet. Det är det värsta jag har gjort i hela mitt liv, jag kommer aldrig att göra om det och har redan förträngt att jag faktiskt skrivit det. Jag bröt ihop efter första delen, har nog inte känt mig så dålig någonsin. Anledningen till detta var tidspressen antar jag, jag fattade inte hur folk hann igenom allt. Trots detta så har jag aldrig haft problem i skolan. Jag var alltid bland de bästa på prov och gick alltid bland de första.

Jag tänkte också på en annan sak, en mer konkret sak kanske och det är att jag ibland har ganska stora problem med bokstäverna B, P och R. Kanske för att de liknar varandra jag vet inte. Det blir som mest problematiskt när de ingår i samma ord och speciellt svårt är det att skriva på ett tangentbord. Kanske har jag lite problem med D och G också. Kära bullen, har jag dyslexi light?

Kommentarer:
Postat av: Tjugonågonting

det låter onekligen som det. själv har jag förmodligen adhd light. men jag är glad ändå :D

Postat av: Tesan

adhd är mycket vanligt förekommande, speciellt här hemma ;)

2009-04-01 @ 17:15:32
URL: http://tesans.webblogg.se/
Postat av: Linda

Högskoleprovet är bland det mest idiotiska vi har i det svenska utbildningssystemet.

2009-04-01 @ 23:02:59
Postat av: Tesan

Linda, tack!

2009-04-03 @ 16:17:21
URL: http://tesans.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits