Saker man inte ska göra när man har magkatarr.

All stress (måste påpekas att det oftast har handlat om rolig stress) och oro har nu visat sitt resultat i en härlig (eller inte) magkatarr. Igår gick jag runt hela förmiddagen dubbelvikt, kunde verkligen inte gå rakt. Mamma körde mig till apoteket och sedan följde lite rehabiliterande shopping (bästa medicinen). Dock är jag väldigt dålig på att vara sjuk, jag lyckas alltid göra sådant man inte bör göra:
  • Dricka koffein (Men bara lite kaffe för att piggna till en fredagskväll)
  • Dricka alkohol (Valborg, konsert, studentskiva)
  • Äta stark mat (vi köpte hem indiskt igår)
  • Äta stora portioner mat (Hallå, take away!!)
  • Äta fet mat (Once again: INDISKT samt Donken och BK)
  • Dricka läsk (det var det enda drickbara som stog på bordet)
  • Äta godis när man redan är proppmätt.
  • Äta resterna av den indiska maten från gårdagen.
  • Äta oregelbundet (mitt jobb tillåter ingen rast mellan 12 och 16)
  • Stressa (Jobb, skola, nöje samt en del jobbiga saker)
Jag har i alla fall inte rökt, det är alltid något!

Kommentarer:
Postat av: Daniella

jag har rökt också, det har jag. fyyyy... =)


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits