Hard work pays off.

image955
Idag har jag jobbat min första dag på mitt andra nya jobb. Det var jättekul och jag har N som agerar boss och lärare åt mig vilket är ett stort plus!
Jag har kommit fram till att jobba is the shit. Efter ungefär en veckas ledighet (egentligen inläsningsdagar, host host) så inser jag att ledighet skapar hål i plånboken (eftersom inläsningsdagarna inte har utnyttjats till inläsning). När jag är ledig shoppar jag, då tar jag mig tid att gå runt och titta i affärer, där titta oftast resulterar i köpa. Så den här veckan har alltså gjort mig mycket fattigare = mycket dåligt.
Så det är mycket bättre för mig att fylla min ledighet med jobb. När jag jobbar kan jag inte shoppa. Då tjänar jag ju också pengar istället = mycket bra.

Men lugn, bara lugn. Det kommer alltid en ledig dag (trots mina två jobb) då jag kan spendera dessa intjänade pengar också. För pengar är ju till för att spenderas.



Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits