Det här med att sexstrejka.

Jag fattar inte sexstrejk. Det är tydligen mer av ett tjejfenomen att sexstrejka. But why? Sexstrejk är till och med ett ämne som dyker upp i vardagsdiskussioner och folk har frågat mig om jag någonsin har sexstrejkat. Ursäkta va, vad sa du?

Jag fattar inte, vem vinner (eller rättare sagt vad finns där att vinna) på en sexstrejk? Det känns som om det bara skulle resultera i två sura oknullade stackare i ett väldigt sexlöst förhållande. Vem vill ge upp sex för att vinna något annat? Man mår bra av sex så varför fan ska man sexstrejka? Och varför är detta då ett "tjejfenomen", tjejer är inte mindre kåta (Hej, jag är tjej, vi tillhör också människosläktet)? Var så säker! Jag tror inte att det bara skulle vara killen i ett förhållande (okej, ett någorlunda sunt förhållande) som skulle lida av detta. Jag drar till med en gammal dålig klyscha:
Lär dig livets stora gåta, vi tjejer är också kåta.
image984
Word count Sexstrejk: 9

Har du sexstrejkat och i så fall varför?

Kommentarer:
Postat av: Sophie

ALdrig och kommer aldrig göra det, finns för mycket att njuta av genom det!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits