Språkpolisen

Jag tror någon är lite smått irriterad på mig för att jag leker språkpolis allt som oftast. Prince Charming försöker göra två saker samtidigt, två saker som behöver viss koncentration. Tesan, är riktigt flickvännig och påpekar detta:
Tesan: Älskling, vad gör du?
PC: Gör två saker samtidigt.
Tesan: Men det kan inte du, försök koncentrera dig på en sak är du snäll! (Specielt eftersom en sak kunde leda till en jobbig städkatastrof)
PC: Men sluta vara så disträ!
Tesan: ...Men älskling, vad betyder
disträ?
PC mummlar: Jag vet inte...
Tesan: Nej jag märkte det.

Saker som stör mig är:
  • När folk användet sist istället för senast
  • När folk blandar ihop de och dem (kan du inte? Använd dom!)
  • När folk använder samma istället för lika
  • När folk särskriver, speciellt ord som innehåller jätte. Det skrivs jättekul!
med mera, med mera!

Kommentarer:
Postat av: Felicia

Haha jäklar vad kul!!Jag använder ofta ord jag hört som låter bra fast jag bara har en liten aning om vad de faktiskt betyder:P

Postat av: marie

men samma o lika är juh faktiskt nästan samma sak, eller iaf ganska likt varann.. :P

2008-01-09 @ 11:43:36
URL: http://maarylou.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits