Summering.

Jag gör som jag gjorde förra året...

Får anställning på ett nytt jobb, säger upp min lägenhet och säger upp mig på ICA. Målar om i den nya lägenheten.

Jag och Prince Charming flyttar ihop "på riktigt" i en liten skruttlägenhet söder om söder. Jag gråter järnet när flytthjäpen har dragit. Sedan blir jag dessutom lämnad ensam i en vecka i den nya lägenheten, detta visade sig bara vara bra för då kunde jag göra mig lite hemmastad. Sedan var jag på kryssning också!
Det var också i februari jag började jobba som visningsvärd.

Jag gör min sista arbetsdag på ICA,
sentimentalt men underbart. Jag får nys om ännu ett nytt jobb och börjar inskolning med min nära vän N. Jag och Lillprinsen slår vad om könet på hans pappas nya barn (Det har inte kommit än!).
Rihanna spelar i Globen och vi var såklart där. Jag tror också det var i mars som vi såg Lutan Fyah och Jah Mason.

April brukar vara min månad men runt min födelsedag var det bara en massa tårar istället. Trots tårarna fyllde jag år och blev stört bortskämd. Sedan gjorde jag Valborg i Uppsala (=Jag somnade med strumpbyxorna uppdragna till knäna på väg till middagen, men det tog jag igen sen). Dessutom super jag mig redlöst full på Lillprinsens studentskiva, men det var kul på vägen.
Ja, sen var det såklart konserter i April också: Boys II men och Gentleman.

Brick and Lace spelar på Ambassadeur, jag går på ännu en studentskiva och firar jul på KTH. Det känns som om Maj mest var en massa plugg men skolan slutar till slut med en "klassresa" till Göteborg, mycket lyckat! Jag tittar alldeles för mycket på The Hills!

Lillprinsen tar studenten. Jag och Prince Charming flyr fältet till Bulgarien. Det behövdes! Sedan var vi var ett glatt gäng som firade midsommar på Tjörn. Juni slutar med ett jättefint bröllop.

Jag och N jobbar en massa tillsammans på nya jobbet. Det är i princip bara vi på hela kontoret, vi kan sitta och sola på den stora och soldränkta terrassen. Trevliga middagar, utflykter och fester och såklart Jah Cure på Tyrol! Knäppast var när vi tjejer åkte ner till Göteborg och bilen dog precis utanför Götet, men det funkade ju ändå när vi fick en hyrbil...

Firar ett år tillsammans med Prince Charming. Samma dag genomgår jag en smärtsam (både psykiskt och fysiskt) behandling mot cellförändringar på min livmodertapp. Ett jävla utdraget projekt som låg och pyrde i bakhuvudet i flera månader innan själva behandlingen, väntetid är det värsta som finns!!!
Vi var på fint sensommarbröllop och drog på kryssning (igen!).
Vänner börjar resa bort till fjärran ställen och vissa börjar skolan igen.

Jag gör inte så mycket om vardagarna. Jag läser en distanskurs och en kurs i Uppsala två gånger i veckan och så jobbar jag lite då och då. På måndagarna testar jag olika dansstilar på KI. Jag och Prince Charming flyger ballong, vilken grej!

Jobbet behöver mer hjälp så under oktober jobbar jag i stort sett heltid samtidigt som jag sköter skola och ett till extrajobb. Till slut inser jag att jag måste ta det lite lugnt och säger ifrån mig en del jobb,  välbehövligt.

Jag är tillbaka på KI med ett riktigt schema vilket känns skönt, lite rutin i vardagen igen. Ding Dong dansar på Göta Källare!

Kursen i Global Hälsa börjar och därmed närmar sig Indienresan. Vi dansar till Timbuktu på Berns, åker till Mamlö på inflyttningsfest och dricker en massa glögg. N kommer hem från USA! Imorgon firar jag in det nya året i Uppsala med många fina människor sedan drar jag till Indien!

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits