Jag jobbar alltså lever jag.

Folk undrar ofta hur jag orkar/klarar av/hinner med att jobba samidigt som jag har krävande heltidsstudier och blir förvånade när jag berättar att jag inte bara har ett extrajobb utan två. Jag har jobbat extra vid sidan om skolan sedan jag var 16 år.
För mig är det nästan en självklarhet att jobba extra, jag skulle bli tokig om jag inte gjorde det. För mig är det en paus ifrån skolan och allt plugg, ett break där jag kan (måste) koppla bort allt som har med plugget att göra. Jag behöver den där omväxlingen för att orka fokusera på skolan.

Jag gillar verkligen att jobba (självklart finns det dagar) och ser det som en bonus att jag kan lära mig andra nyttiga saker, utvecklas socialt, får träffa människor av alla de slag, lär mig en massa om arbetslivet, får ta ansvar, tjänar lite extra pengar och bygger under tiden hela tiden på mitt CV. Alla arbeten skänker erfarenheter, hela livet är en skola, glöm inte det.

Jag blir lika förvånad när folk säger att de inte jobbar extra, hur sysselsätter sig dessa människor under all ledig tid egentligen?

Kommentarer:
Postat av: Ida

Bra sagt! Och en sak till. När man jobbar kan man inte spendera pengar. Är man ledig spenderar man pengar. Har man inget jobb har man mer ledig tid. Du ser nog var jag vill komma :)

Postat av: h

ehh,.. går på DIF-matcher? :P

2008-08-11 @ 23:23:18
URL: http://icookie.bilddagboken.se
Postat av: Daniella

amen. men skippa snacket om att utvecklas socialt o träffa nya människor, IT'S ALL ABOUT THE SHOPPING.



eller oj, var det bara jag?



;)

2008-08-12 @ 10:02:32
URL: http://bellasliv.blogspot.com
Postat av: Tesan

Ida: I'm with you

h: sen kan man ju diskutera om "ni" tillhör släktet människor... hmmm :P

Daniella: Haha, vissa dagar känns det så iaf

2008-08-12 @ 21:26:15
URL: http://tesans.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits