Himlen på ett fat.

Min favoritfrukt är nektarin. Tyvärr är jag allergisk mot just nektariner vilket suger så där skitmycket. Tricket ligger i att tillaga nektarinerna, då är det nemas problemas att äta. Jag hade verkligen ingen aning om vad jag skulle göra med nektarinerna som jag hade här hemma och jag bor ju med en annan allergiker (gluten och ägg) så baka är inte det lättaste. Men jag svängde ihop något och det blev så jävla underbart.

Screw recept, jag gillar att chansa, men det här ska jag försöka att göra om:
  1. Stek färska nektarinklyftor mjuka i lite smör, honung, kanel och kardemumma. Lägg sedan allt i en form.
  2. Blanda typ 1½ dl socker
                      ½ dl kokos
                      3/4 dl sirap
                      3 msk maizena (eller vetemjöl)
                      75 g smält smör
                      1 tsk vaniljsocker
                      3-5 dl havregryn (tills det blir en bra gegga helt enkelt)
  3. Smeta ut geggan över nektarinerna och in i ugnen på typ 200-250 grader tills kakan ser god ut.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits