Fan vad arg jag blir.

Det här inlägget är mest för min egen skull, känner att jag måste avreagera mig lite. Bara så att ni vet.

Jag blir så jävla trött och arg på "bloggvärlden". På bloggläsare som bara kritiserar, trycker ner och ägnar sjukt mycket tid på att hata stora (i de flesta fall) bloggare. Visst, man kan inte gilla allt och alla, det gör inte jag heller. Jag sitter själv och småskrattar åt vissa men det skulle aldrig falla mig in att skriva något elakt till eller om någon annan. (Jovisst har jag citerat blondinbella, men elakt?).

Det som försigår är ren mobbing. Skillnaden är bara att mobbarna nu kan vara anonyma (men gu så skönt för dem!).
Jag förstår alla stora bloggare som inte längre publicerar all skit de får. Och så får de skit för att de inte publicerar all skit. Det är ju fan löjligt! Min blogg - Mitt territorium!

Bloggare får skit för att de inte berättar mer (eller allt?) om sitt privatliv, typiska exempel är vem den nya pojkvännen är eller vad det är för hemskt och jobbigt som har hänt som lett till att bloggaren inte orkar blogga för tillfället. Läsarnas kommentarer skriker: VI HAR FAKTISKT EN RÄTTIGHET ATT FÅ VETA DETTA! Varför, varför, varför? Det är någons privatliv det här handlar om, please! En vanlig kommentar är: Men du har ju en stor blogg, då får du faktiskt ta och berätta för dina läsare.

Jag blir jävligt sur på alla som kommenterar om
Kenzas uppbrott med hennes ex och om hennes nya pojkvän. Vem har rätt att döma? Jag är så irriterad så att jag kokar. Hon berättade (efter ett otroligt jävla tjat ifrån hennes läsare) att hon och hennes pojkvän inte längre var tillsammans (Varför hon nu ens skulle behöva berätta det). Sedan när hon glatt berättar att hon träffat någon ny så får hon så jäkla mycket skit för det. Va fan vet folk, folk som inte ens känner Kenza? Hade detta varit din nära vän hade du inte dömt, då hade du varit glad för hennes skull istället. Tjoho, grattis Kenza som träffat en kille som gör henne glad! Blev så jävla arg när jag läste det här.
För det första: Kenza är 16 år (?), för det andra: Kärleken slår till när du minst anar det (Vadå en chans på miljonen?).
Jag har själv varit i en likande situation, jag fick också höra att "det var för tidigt", "man ska vara singel", "man ska må dåligt ett tag", man ska och man ska... Fuck that, man ska göra vad man känner för och så är det med det!

Sedan är alla kommentarer om vikt och kropp bland modebloggar vardag. Stackars bloggare måste dagligen höra att de har gått upp eller gått ner i vikt, att de är för smala, att de ljuger om vad de äter, att de ljuger om deras klädstorlekar osv osv. "Ja men du driver ju en blogg om mode och kropp, då måste vi ju få kommentera det också!" Ett jävla onödigt tidsfördriv, tycker ni inte?

Jag skakar av ilska och blir så himla ledsen, det här är ändå bara en bråkdel av all skit som finns där ute. Vad är det med folk egentligen? Men nu mår jag lite bättre, efter att ha skrivit av mig lite.

Hej mellanstadiet/högstadiet igen! Varför all denna mobbing?

Kommentarer:
Postat av: Tessan

Helt rätt!!! Det finns många patetiska människor. Tyvärr..

Postat av: Steve Lando

mycket bra skrivet i frustrerande anda om denna idiotiska sörja som florerar överallt, ingen vett o etikett eller resonans någonstans.

2008-04-24 @ 05:12:11
URL: http://stevelando.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits