Det där med Minttu by the way.

Jag blev fullkomligt utskrattad när jag försökte förklara varför Minttu känns så fel att dricka. Det var antagligen för att jag använde ordet svälja hela tiden och för att jag pratade med killar, lite smått fulla killar som gillar att associera till annat.

När jag var liten så ville jag alltid testa mamma och pappas munskölj för att det var himla vuxet. Då fick jag lära mig att man absolut inte fick svälja det (precis som med tuggummi), det var tydligen jättefarligt och man fick ont i magen (precis som med tuggummi). Så därför tar det emot när jag dricker Minttu idag, det känns som om jag sitter och dricker
munskölj och det är ju inte bra. Jag tvekar alltid innan jag sväljer Minttun och precis när shoten hamnar i munnen så får jag lust att börja gurgla.
image988
Minttu resulterar i alla fall med en mycket hångelvänlig mun, skål på den!

Kommentarer:
Postat av: Vi

Hehe klockrent! Vi gillar din blogg.

Postat av: Anonym

stavas minttu!

2008-04-02 @ 07:42:32
Postat av: Linda

Hihi, jag tänkte bara kolla om mintuu är samma sak som minttu :P (gillar din stavning dock ,)

2008-04-02 @ 10:40:51
Postat av: Tesan

Ojoj, då måste jag ändra! :D

2008-04-02 @ 20:05:52
URL: http://tesans.webblogg.se/

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits