Ytligheten består

Ikväll har jag färgat håret, passar som vanligt på när det är 10% på H&M. Well anyways, det jag vill komma till är att jag alltid glömmer det där sista steget i bruksanvisningen. Det spelar liksom ingen roll att jag har färgat håret sedan jag var tolv, det går inte in i huvudet.
När jag säger det sista steget så menar jag inte själva ursköljningen (så dum är jag inte) eller efterbehandlingen (balsam är dödsviktigt i mitt hår). Jag menar det där steget när man ska tillsätta lite vatten och massera upp ett skum i håret. Jag går right ahead och sköljer ur allt med en gång och så mitt upp i ursköljningen kommer jag på det där. Det händer varenda gång!

Men varför ska man löddra upp hårfärgen för? Har det bara en schamponerande effekt eller vad? Min hjärna kanske selekterar bort upplöddringen eftersom det är så otroligt korkat.

Kommentarer:
Postat av: Linda

Jag tänker alltid att det gör så att färgen jämnar ut sig, för jag glömde det en gång och det blev inget lyckat resultat...allt hänger på löddret med andra ord :P

2007-10-17 @ 21:29:03
Postat av: Tesan

Oh no! Haha


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits