Överanalysera mera

Fick det här mailet skickat till mig alldeles nyss:

Hej Tesan.
Tack för att du har ansökt om ett X kreditkort från oss.

Nu kan du som kund hos oss få 2 st trisslotter. Allt du behöver göra är:
- Använd ditt kort 3 gånger innan 15 november
- Skicka därefter ett mail till [email protected] med ditt namn, adress och de 4 sista siffrorna i kortnumret.

När du gjort det får du 2 st trisslotter skickade hem till dig.

Med en trisslott kan du vinna upp till 50.000 kr i månaden i 25 år. Det kan också vara en trevlig present till någon du känner.

Kom ihåg att du har upp till 57 dagars räntefrihet på alla varuköp.
Du hittar mer information i den bifogade filen.

Använd ditt kort nu!

Lite funderingar:
  1. Nej, jag ansökte inte om det här, någon jävel lurade på mig det här kortet. Jag var sjuk och blev påhoppad utanför Prisextra.
  2. Jag har inte ens aktiverat kortet, vet inte ens om jag kommer att göra det. Kortet bor inte ens i min plånbok. Efter det här mailet känns det ännu mindre aktuellt!
  3. "Ja, jag ska handla på kredit så får jag två trisslotter, gratis!!!" Det lär vara billigare att köpa två trisslotter med "riktiga" pengar än att handla en massa på kredit och betala ränta på det sedan.
  4. Trevlig present? Jag hänvisar hit.
  5. "Använd ditt kort nu!" Shit pommes, jag blir ju nästan rädd, ska de komma och knivhota mig också?
  6. Varför känns hela mailet så himla B?

Kommentarer:
Postat av: emma

angående punkt 3. kredit funkar så att du köper en massa saker. månaden efter får du en faktura. betalar du den inom typ 30 dagar blir det ingen ränta, annars blir det ränta. :)

2007-10-22 @ 17:51:58
Postat av: Tesan

Hihi, jag var tvungen att överdriva lite ;)

Postat av: sara

haha helt rätt :P

2007-10-22 @ 22:50:25
URL: http://www.saraskalstad.webblogg.se
Postat av: Sabine

Haha, jag tycker du gör rätt att inte aktivera det. Mailet var i sin tur inte precis uppmuntrande att göra det heller. Och trisslotter? Come on...

2007-10-23 @ 11:36:38
URL: http://thisitellyou.blogspot.com

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits