Ambitiös, studerande, extraarbetande, rökfri, husdjursfri och ordentlig tjej!

Hör mina böner, jag behöver en ny bostad!

Tesan: Pappa, kan inte du köpa en lägenhet åt mig?
Pappa: Vadårå? Du har ju en!
Tesan: Men den är alldeles för dyr för mig, det funkar inte.
Pappa: Men då får du väl jobba mer!
Tesan: Men det får jag inte eftersom då blir CSN sura och då får jag inget lån/bidrag, de tar liksom ut varandra.
Pappa: Men då får du väl söka bostadsbidrag då!
Tesan: Men det kan jag inte heller eftersom jag tjänar för mycket pengar.
Pappa: Då får du skriva ett brev till någon minister.
Tesan: För det är ju bara jag i hela Sverige som har det här problemet, jovisstsörru!

Så om det är någon där ute som känner sig extra givmild idag och vill hjälpa en stackars student (som är en väldigt duktig och ambitiös student) så feel free! Jag är i stort behov av ett förstahandkontrakt i Stockholmsregionen, ett längre andrahandskontrakt (helst omöblerat) eller en bostadsrätt (men jag är tyvärr fattig, men inte så fattig så att jag inte klarar av att betala hyra varje månad eftersom jag jobbar extra!)

Nu ska jag fortsätta plugga så jag kan få ett välbetalt arbete i framtiden.

Kommentarer:
Postat av: Carin

Rubriken låter som min kontaktannons!!

2007-10-22 @ 17:37:50
Postat av: Tesan

Carin: Hahahahaha!


Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits