Yeah, it's the zlamp!

I lunchrummet (eller lunchhallen kanske är ett mer rättvist namn på utrymmet precis vid ingången tilldelat för lunchätande) på en avdelning på KS så har de så fint inrett med stilrena lampor vid varje bord, dessa har en liten liten grå klisterlapp med ordet ZLAMP. Det här kan ju inte vara möjligt, vem döper sina lampor till zlamp? Nyfiken som jag är googlar jag upp detta och visst sörru, www.zlamp.com. Vad tänker människor med? (Okej, jag är inte urbota dum, jag fattar att det engelska ordet för lampa = lamp finns undangömt i zlamp, men still!)
Att tillägga är att detta företag faktiskt är svenskt.
image888
ZLAMP® är ett inregistrerat varumärke.

Sen finns du ju en uppsjö roliga namn på saker, små språkliga incidenser:
Honda Fitta
Tandvårdsprodukterna Kukident
bantingspillret AYDS
Däcken Kumhos (uttala på engelska ; ))
H&M:s snygga jeans, Fit Sliq


Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits