Fettisdagen

semlaIdag är det faktiskt fettisdag och då ska man ju svulla semlor. Jag brukar aldrig få ner mer än en halv och är egentligen inte så förtjust i semlor. Mitt specialrecept som jag svängde ihop idag:
Färdiga semlebullar
Blanda: 
Smulad bulle (som man tar ut ur bottendelen)
citronskal
lite mjölk alt. grädde
kokosmassa (finns också på rulle som mandelmassa)
Lägg den ihopblandade massan i bottendelen. Blanda vispad grädde med lite krossad/hackad choklad och lägg på grädden på bottendelen. På med locken och sedan pudrar man på lite florsocker.
Jag orkade ändå bara an halv...

Kommentarer:
Postat av: Modebladet

Jag vill skapa en bättre stämning bland bloggarna -bort med all spam och spydiga kommentarer! Ställer du upp? Välokommen att läsa vidare i min blogg! =)

Postat av: Estelle

Mmmmmm!

2007-02-20 @ 18:15:59
URL: http://estelles.blogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits