Ja, vad ska man säga?

Nu har jag hållit mig borta alldeles för länge, har mycket bloggläsning att ta igen. Jag har inte direkt haft någon tillgång till varken dator eller tid. Jag är helt slut och längtar efter helg, men i helgen vankas bara jobb! Jag har tröttnat på Flemingsberg, på allt pendeltågsåkande. Varje dag har de en ny ursäkt på förseningar. Lövhalka, signalfel, personalbrist, vagnbrist, snö, is, regn, jättelik skrämmande godzilla på spåren?
Idag stog jag och väntade i 30 minuter på ett försenat tåg (tack och lov så sken solen) utan någon information överhuvudtaget förrän 3 minuter innan tåget faktiskt kom. Jag har inte råd att ta taxi varje dag, har i alla fall inte råd att vänta på att pengarna komme tillbaka. För jag skulle lugnt kunna använda SL:s resegaranti.
Resegarantin är nog det enda som faktiskt fungerar hos SL, tack för det! SL ska ersätta taxiresa för högst 400 kronor om man riskerar att bli mer än 20 minuter försenad på grund av störningar i SL-trafiken. Snälla SL satte igår in 639:- (!) på mitt konto för att täcka resan jag behövde göra för att hinna till min tenta. Tack för det!

En annan glad nyhet är att jag blev godkänd på just den tentan som jag fick ta taxi till. Vilken lättnad. Pluggade tydligen precis lagom då jag klarade mig med tre poäng.
Blev helt matt efter dagen så jag stupade i soffan efter kanelbullar och Marabou Daim.

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits