Jag lever, alltså har jag jäkligt kul!

JukeboxTjoho vilken härlig början på en vecka och fint avslut på en lite längre "helg".
Jag var ledig lör-tis nu i helgen och vi var några som pratade ihop oss och beslöt oss att ta en sväng till Göteborg, bara en natt och gå på Liseberg. Ett väldigt bra beslut av oss tycker jag då jag hade hur kul, trevligt och mysigt som helst. Ja, kanske inte så mysigt i bilen. Vi var fem personer som trängde ihop oss i en bil utan AC.
Vi klarade oss i alla fall, med massa glasstopp på vägen och med en korsordstidning.

Vi lekte lite gamblers och ringde om boende på resande fot, men det gick bra det med. Vi fick tag på ett rum på ett himla bra vandrarhem för en ok peng. Så vi åkte först dit och dumpade alla våra grejer och tog sedan bussen in till centrum.
UppskjutetLiseberg var målet för dagen. När vi kom in, ursvultna slog det oss att Liseberg har ett urdåligt matutbud, typ 6 st Burger King och ett antal snabbmatsställen/kiosker med "statoilmenyer", alltså bara korv.
Vi startade med
Balder som vi sedan avslutade med också. Vi blötte ner oss rätt rejält i Kållerado och sedan snurrade vi oss torra och vimsiga i Tornado. Jag höll på att avlida i Uppskjutet men skrattade lyckligt i Kanonen. Ida och jag skrattade en hel del i Jukeboxbilen också, vi försökte nämligen ta kort på oss själva och det var lite svårt... Haha! En av bilderna är den första på mig då jag ser ut som en skrikapa av något slag. Hahaha! Sedan blev vi plaskvåta igen när vi åkte Flumeride!

räkorDet var enorma köer till allt vilket är himla segt och tråkigt men det får man stå ut med.
Vi körde såklart en hel del air hockey också, vi ska bli proffs.
Jag hade i alla fall så himla himla kul!

Igår så började vi dagen med en megafrukost då det ingick frukostbuffé i priset på vandrarhemmet. Vi chackade ut och drog in till stan. Parkerade precis vid Feskekôrka så man hade nära till maten sen. Vi tog en tur i stan, käkade glass och strosade på Avenyn. När vi blev lite hungriga så gick vi tillbaka till Feskekôrka och köpte räkor, sallad, bröd och röra. Sedan satte vi oss utanför och glassade i solen och avnjöt havets läckerheter... Det blir inte bättre!

Sedan bar det av hemåt... I en 100-gradig bil med solen gassande på mig. Gah! Så när vi kom hem blev det pizza på "kvarterskrogen". Sen duschen och sen sängen!

Kommentarer:
Postat av: Ida

Titta vad glada vi är! ;)
Måste få bilderna sen!!!

Postat av: Anonym

buu

2007-04-30 @ 13:18:22
Postat av: Anonym

komme rdu i håg mig??

2007-04-30 @ 13:18:40

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits