Stormigt hjärta

Gårdagen som började så bra slutade väldigt sent. På akuten.
Igår kväll ungefär när jag skulle ta hand om all tvätt så högg det till i bröstet, det gjorde så ont så jag föll ner på knä. Jag kom då ihåg att jag hade vaknat under natten med samma värk. Bara en stund senare så högg det till igen. Det var på samma ställe på vänster sida av bröstet. Då blir man ju himla orolig, eller jag blev i alla fall det. Jag ringde vårdguiden för att höra vad en sjuksyster hade för åsikt. Hon frågade lite och tyckte att jag skulle åka in till akuten. Så jag och F åkte vid åttatiden igår in till akuten på Danderyds sjukhus. Först kö till reception.... Vänta. Sedan vänta igen i ett annat vänterum. Sedan EKG, infektionsprov och blodsockerprov. Sedan ännu mer väntan, lång väntan. Vid halv två sådär långt efter nobelfestens sändningstid var slut så fick jag träffa en läkare som lyssnade, frågarde och kände på mig. Det var nog inget fel på mig. Ingen hjärtsäcksinflammation. Han konstaterade dock att jag hade blåsljud på hjärtat. Har jag aldrig hört förrut, inte pappa heller sa han nu när jag pratade med honom i telefon. Blåsljud behehöver inte vara något allvarligt och eftersom allt annat såg normalt ut och jag inte har besvärats tidigare så var det bara att åka hem. Läkaren sa att jag kunde göra ett ultraljud på hjärtat för att undersöka blåsljudet på vårdcentralen om jag "ville", men det var absolut inget akut. Jag ska i alla fall inte träna på ett bra tag framöver.
Idag är jag hemma, jag tog igen natten med en skön sovmorgon. Jag har legat omfamnad hela natten och morgonen, vilken tur jag har. (Lycka till på tentan nu älskling!)

Kommentarer:
Postat av: Daniella

guud vad läskigt. vad konstiga saker som händer helt plötsligt! ta det lugnt bara.. kram

Postat av: Tesan

Jo, man var ju lite skraj... Jag ska koncentrera mig på att försöka bli frisk.

2006-12-11 @ 18:46:32
URL: http://tesans.webblogg.se
Postat av: Sour Grapes

Jag drabbades av nästan exakt samma sak i somras, fast jag fick åka ambulans till sjukhuset. Trodde allvarligt att jag skulle dö, men fick bara höra att det var stressrelaterat och att även jag har ett blåsljud jag aldrig hört talas om tidigare.

Skulle ändå rekommendera dig att göra ett ultraljud, är alltid skönt att höra att det inte är något onormalt, så slipper man oroa sig i varje fall. Ta hand om dig.

2006-12-11 @ 22:06:37
URL: http://www.sourgrapes.se/blogg
Postat av: Sour Grapes

Jag drabbades av nästan exakt samma sak i somras, fast jag fick åka ambulans till sjukhuset. Trodde allvarligt att jag skulle dö, men fick bara höra att det var stressrelaterat och att även jag har ett blåsljud jag aldrig hört talas om tidigare.

Skulle ändå rekommendera dig att göra ett ultraljud, är alltid skönt att höra att det inte är något onormalt, så slipper man oroa sig i varje fall. Ta hand om dig.

2006-12-11 @ 22:08:28
URL: http://www.sourgrapes.se/blogg
Postat av: Tesan

Det jobbigaste är ju att man blir så orolig och eftersom jag läser biomedicin och då alltså om en massa sjukdomar så blir man hypokondriker, hehe. Tack för ditt inlägg, känns bättre när man hör någon som har varit med om ungefär samma sak, känns lugnande.

2006-12-12 @ 18:02:41
URL: http://tesans.webblogg.se
Postat av: hahahahahahahahaha

ska du bli frisk? du va ju inte sjuk!

2007-01-21 @ 12:27:40
Postat av: Tesan

Vet inte riktigt vad du menar men att jag vill bli frisk har inte med mitt hjärta att göra, jag har varit förkyld i ett år och ingen vet varför, antagligen är jag allerisk mot något, det är det jag vill bli frisk ifrån.

2007-01-22 @ 17:55:28
URL: http://tesans.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits