En skum dag...

motorcykelGår till jobbet, något försenad... Jobbar på, stressigt som tusan mest hela tiden. Tar äntligen min rast och kollar mobilen. Nytt meddelande i röstbrevlådan, ringer upp. Två meddelanden??
Mamma: ...Ring mig...
Pappa: Jag ligger på Karolinska, jag har gjort illa axeln och ska opereras, ring mig...

What?! Ringer upp mamma med gråten i halsen. Hon förklarar att de ska åka till KI och hälsa på, pappa får inte opereras förrän på måndag. Och ja, han har vurpat med motorcykeln.
Jag slänger i mig en fiskgratäng och ringer till A som snällt ställer upp och kommer tidigare och byter av mig, Tack! Jag och älsklingen åker till KI för att träffa pappa, mamma och brorsor. Lilla lilla pappa... Han har jätteont och benet i armen har gått av på två ställen och sedan på längden dessutom. Det behövs två kirurger så operationen ska göras på måndag morgon. Kanske måste de till och med sätta in en protes ifall benet är i väldigt dåligt skick. =(

Mamma hade också en rolig nyhet på telefonen, på måndag är det bröllop. Min moster ska gifta sig. Det är inget stort men det ska bli riktigt trevligt. Konstigt hur sånt kan sammanfalla.
Och ikväll ska vi på förlovningsfest...

Pappa lilla, må bra snart!

Kommentarer:
Postat av: Frida

Usch läskigt, men tur att det inte var värre

Postat av: Per

ojoj. :S jobbigt. krya på sig tesans pappa.

2006-08-20 @ 11:44:35
URL: http://gronagatan6.blogspot.com
Postat av: Tesan

Ja, inte är det kul inte... =(

2006-08-20 @ 14:43:58
URL: http://tesans.webblogg.se

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits