Det fina i kråksången...

DJTEsanJag har ju som sagt varit ute på barnens ö och hållit introduktionskollo för alla nya biomedicinstudenter. Jag har haft sjukt roligt! Vi faddrar samlades ju redan i söndags där ute. Vi planerade och gick igenom allt som skulle hända, skrattade, åt och  började planera spex. Jag, G och C tog på oss att skriva manus,på rim dessutom.
Studenterna anlände på måndagen efter upprop, lunch och rundvandring på Solna campus. Vi fick möta upp våra fadderbarn och visa dem till deras rum. De bjöds på fika och sedan körde vi igång med lite tipspromenad och sedan brännboll. De blev tilldelade ett tema och lite olika ord/meningar som sedan skulle användas i ett litet spex. Efter middagen blev det spexföreställning av alla nya studenter och sedan lite lätt mingel med bar. Jag skulle försöka bli vän med mixerbordet eftersom jag tog på mig jobbet som DJ. Vår klasskompis som faktiskt är DJ hade spräckt trumhinnan, illa. Jag och mixerbordet blev i alla fall bekanta.
I tisdags var det först lite etikföreläsning och diskussion medan vi filade på vårat spex med dans. Sedan hade vi lekstationer och sedan var det bara att fixa allt till sittningen. Duka och dekorera, och öva lite spex.
Vi hade ordnat med fint hawaiitema på hela festen.
Vi agerade serveringspersonal och åt när det blev lite tid över. Vi visade upp vårat spex som var väldigt uppskattat. Sedan blev det punschrace, haha!
Vi hade kul kul kul och det verkade som om folk trivdes bra.





DJ Tesan

Lite kuliga bilder:
dukning Spex
Vår fina hawaiidukning.                         Baywatchbrudarna jag och E med Mitch!
                                                    Maxat stoppade linnen, hahaha!

punsch
Punschen kommer!
Stranden
Tesan och C festar runt på "stranden"

Kommentarer:

Skriv en ny kommentar:

Namn
Kom ihåg mig?

E-post:

Blogg/Hemsida:

Kommentar:

Trackback
hits